С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как работниците от фабриката на Benetton станаха звезди на седмицата на модата в Милано

Мария Георгиева • 21.02.2019

А цветовете на модния гигант се превърнаха в дъга в ръцете на големия дизайнер Жан-Шарл де Кастелбаджак

Моделите на Benetton дефилираха край машините и работниците от фабриката на модния гигант, който откри седмицата на модата в Милано
Моделите на Benetton дефилираха край машините и работниците от фабриката на модния гигант, който откри седмицата на модата в Милано

Виждали сме много звезди на модния подиум през годините, дори такива от ранга на Мадона. Но през последните години и модата, и звездите буквално слязоха на земята – подиумите намалиха своята височина, а върху тях вече крачат просто хора. Хора, достойни да бъдат звезди!

Като работниците от фабриката на Benetton, които откриха седмицата на модата в Милано. Заедно с машините и цялото оборудване, което влиза в реалния производствен процес на колекциите на United Colors of Benetton, хората от фабриките в Тревизо бяха сред главните действащи лица на подиума, заедно с моделите, които представиха новата колекция на модния гигант.

Ревюто на Benetton откри седмицата на модата в Милано. Нещо повече – откри я с колекция, която е дело на нов дизайнер на бранда. Един от най-големите дизйнери на всички времена – Жан-Шарл де Кастелбаджак.

Жан-Шарл де Кастелбаджак - новият артистичен директор на Benetton
Жан-Шарл де Кастелбаджак - новият артистичен директор на Benetton

Милениалите едва ли са чували толкова често името му, колкото ние през 90-те години, когато модата се правеше наистина от великани като Лагерфелд, Версаче, Армани, Фере... Това бяха златните години на майсторите на дизайна и звездите на подиума, сред които Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Кристи Търлингтън!

Френският дизайнер Жан-Шарл де Кастелбаджак има впечатляваща кариера: започва през 1968 г. с майка си и марката, която лансират Ko&Co, а през 1974 г. участва в създаването на Iceberg. Името му излиза на преден план през 1978 г., когато основава Maison Jean-Charles de Castelbajac – модната къща, която той напуска чак през 2016 г. През годините има сътрудничества с още марки, като Max Mara и спортните Rossignol и Le Coq Sportif, приятелства и колаборации с артисти като Анди Уорхол, Мигел Барсело, Лейди Гага... Името му се свързва с модата, построена на артистичните миксове от пънк и поп, ярки и дори крещящи цветове. Концепция, близка до философията на Benetton. И затова не е никак случайно, че именно френският ас на цветната мода през октомври 2018 г. поема поста артистичен директор на United Colors of Benetton за дамските и мъжките линии.

Френският дизайнер Жан-Шарл де Кастелбаджак и Лучано Бенетон заедно с г-жа Илияна Алипиева, представител на Benetton за България, и Мария Георгиева, главен редактор на ELLE
Френският дизайнер Жан-Шарл де Кастелбаджак и Лучано Бенетон заедно с г-жа Илияна Алипиева, представител на Benetton за България, и Мария Георгиева, главен редактор на ELLE

Дали заради Кастелбаджак, или заради новия облик на марката, италианският моден гигант за пръв път в 54-годишната си история стъпва на седмицата на модата. Нещо повече, достойно я откри с ревю-пърформанс, типично в стила на марката – нестандартно, провокиращо любопитството. Защото всеки от нас е имал през годините различни култови дрехи в цветовете на Benetton, но никога не е виждал каква е тяхната история от преждата или плата до магазина.

Ревюто The Rainbow Machine разказа тази история. „Защото Benetton не е просто марка, а история с продължение“, както сподели Жан-Шарл де Кастелбаджак пред ELLE (цялото интервю очаквайте в новия брой на списанието на 20 март!).

Колекция есен-зима 2019 на United Colors of Benetton от ревюто в Милано

Назад Напред

Шоуто на Benetton в Милано ясно показа, че марката остава вярна на стила си, на ярките цветове и иновациите, но вече има смелостта да експериментира с моделите и комбинациите. Типично в духа на новата мода огромните лога излизат на преден план. Защо? Самият Кастелбаджак ни разказа интересна история за това, но нея ще научите от сп. ELLE.


В новия брой

Майли Сайръс на корицата на новия брой на ELLE