С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

13 съвета за хранене по време на спорт

12.02.2016

Плодовете е добре да консумирате в първата половина на деня

13 съвета за хранене по време на спорт
 © iStock

Най-ефективните съвети са тези, които са доказани в резултати. Във фитнеса това е от основно значение. Красивото тяло се корени не само в спорта, но и в правилното хранене. Време е за действие!

#1. Когато целта ви е да изгаряте възможно най-много калории по време на спорт, задължително да е приемате е по-малко от 2 литра вода на ден, освен другите течности.

#2. Ако не може да се откажете от алкохола, ограничете го само до червено вино.

#3. Задължителен навик за добър метаболизъм е да изпиете чаша вода преди закуска – добавете лимон и мед и изчакайте 20 минути преди да се храните.

#4. Друг полезен навик е да пиете вода половин час преди хранене, но не и по време на хранене.

#5. Основен принцип на хранене за добра форма е да го правите 4-5 пъти на ден по малки порции.

#6. Важно: последният прием на храна трябва да бъде най-малко три часа преди сън. След това може да пиете зелен чай, вода или да приемате обезмаслено мляко.

#7. Научете се да пиете кафе и чай без захар и без никакви подсладители.

#8. Разтоварващ ден – задължителен е един път седмично. Може да го кръстите „моно ден“ - хранете се само с един вид храна, предимно лека.

#9. Нито ден без спорт. Леки упражнения сутрин и вечер, ако нямате възможност да посетите фитнеса, са задължителни. Може да си избирате видео уроци или просто да се поразходите за час.

#10. Най-подходящото време за тренировки е между 17:00 и 20:00 ч.

#11. Никога не пропускайте закуска. За обяд избирайте: супа, бульон, салата, варено немазно месо, плодове и зеленчуци. Следобедната закуска е добре да се състои от йогурт, салата, плодове, ядки. Вечеряйте със задушение храни – зеленчуци, месо, риба.

#12. Плодовете е добре да консумирате в първата половина на деня.

#13. На един път е добре да приемате най-много 200 гр храна. Избирайте по-малки по обем чинии и дори чаени, а не супени лъжици. Ако спазвате този принцип в продължение на 7 дни, това ще промени значително апетита ви.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE