С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

3 груби грешки, които почти всеки допуска, когато е на диета

Десислава Найденова-Вичева • 27.05.2019

„Всичко или нищо“ е първата грешка

3 груби грешки, които почти всеки допуска, когато е на диета
 © istock

„Всичко или нищо“

Избираме сложна рестриктивна диета, към която е почти невъзможно да се придържаме. Преди да стартираме, изхвърляме на боклука всичко, което е в разрез с „правилата“. Ще бъдем безупречни, перфектни! Но ненадейно, след няколко дни или седмици, се случва нещо и... нарушаваме диетата. Всичко се срива, всичко приключва, сбогом, диета! Отиваме до магазина и купуваме наново всички онези неща, които бяхме изхвърлили. Възстановяваме си и малкото килограми, които сме изгубили.

Ако ви звучи познато, си задайте няколко въпроса. Наистина ли искате да отслабнете трайно или просто да загубите няколко килограма? Не е ли по-удачно да вървите с малки стъпки, съответно да започнете с малки промени по отношение на хранителния си режим? Може би точно така ще постигнете бавна и плавна, но в същото време стабилна и здравословна загуба на тегло.

ДИЕТА НЕ ЗНАЧИ ГЛАДУВАНЕ. ЗАПОЧНЕТЕ С ТЕЗИ 6 ОСНОВНИ ПРАВИЛА

„Това е наказание“

Тормозя се, мъча се, чувствам се като наказана. Не си позволявам храни, които обичам, нали съм решила да отслабвам, няма как! И все пак успявам накрая, сбогувам се с онези 7 килограма, които ме деляха от изрязания секси бански. Всичко е точно, диетата приключи! И какво става след това? Нещата излизат извън контрол, защото цялото ми същество иска „да си го върне“ за всичките забрани и ограничения. Здравей, цяла кутия бонбони!...

За да не отиде всичко по дяволите, се старайте да включвате по малко от всичко в диетата си, вместо да се ограничавате, все едно е краят на света. Просто се научете да консумирате „забранените“ храни в минимални количества. Да, дори шоколад!

ДИЕТА: ВКУСНО ДВУДНЕВНО МЕНЮ

„Големи цели – големи провали“

Поставянето на постижими цели е от жизненоважно значение за всеки план, който цели загуба на тегло. Целите трябва да бъдат ясни, реалистични и формулирани по възможност в писмена форма. Например 1 кг на седмица, а не 10 кг колкото може по-бързо! 2 кг през първата седмица, но през втората – 1 кг. През някои седмици загубваме повече, през някои – по-малко, през други качваме обратно тегло. Това не е катастрофа. Защото ако следим напредъка си за целия период, ще видим, че възходите и паденията са естествени и нормални и че ние всъщност напредваме към финала с малки умни стъпки.

Най-важният момент в диетата е да продължим напред. Учете се не само от успехите, но и от неуспехите си и не използвайте всяка грешка като оправдание да се откажете. Единственият начин да постигнете целта си, е като цялостно изградите за себе си здравословни навици. Научете се да се наслаждавате на храната в умерени количества, не пренебрегвайте активното движение, така ще имате всички шансове да успеете.

От закуска до вечеря

Назад Напред


В новия брой

Корицата на ELLE България с ексклузивна сесия и интервю в броя със Селин Дион