С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

3 модни диети и ефектът от тях

08.08.2016

Вижте кои са плюсовете и минусите на едни от най-разпространените хранителни режими

3 модни диети и ефектът от тях
 © Shutterstock

Знаем, че вече може би сте ограничили обедните си порции или все още се чудите какъв режим на хранене да изберете, за да се справите с последиците от зимата по тялото си. Решихме да ви представим три от най-популярните диети. Те безспорно имат ефект, но скритите им минуси може да доведат до трайно увреждане на здравето ви. 

Палеодиета 

© Shutterstock

Най-модерната диета за сезона се основава на консумацията само на такива продукти, които са били на разположение на предците ни в епохата на палеолита. Привържениците на тази диета се хранят предимно с месо, риба, заленчуци, плодове и ядки. 

Плюсове и минуси:

Консумацията на тези продукти осигурява балансиран начин на хранене. Тази диета изключва заведения за бързо хранене, където храната съдържа много хидрогенирани мазнини, рафинирани храни, овкусители, консерванти и оцветители. Чудесна здравословна диета, в която обаче липсват въглехидрати. Вярно е, те могат да бъдат заменени с енергийни източници като мазнини и протеини, но липсата на въглехидрати бързо води до симптоми на умора и глад. Освен това липсата на въглехидрати води до загуба и на много вода и натрий. И това е причината за загубата на тегло. Пълното отстраняване на зърнени и млечни храни от менюто на един здрав човек не е препоръчително. Те са източник на въглехидрати и калций и е редно да се изключват само при наличие на алергии или непоносимост към лактоза. 

Кетодиета 

© Shutterstock

Тази диета се основава на консумирането на мазна храна и  изключва всякакви въглехидрати. При консумацията на тези храни възниква кетоза - процес на изгаряне на мазнини под влияние на липсата на въглехидрати.

Плюсове и минуси:

Тази диета е изключително популярна сред месоядците. Плюсът й е, че контролира апетита: образуващите се кетонни тела намаляват усещането за глад. Важно е да отчитате количеството на приетите протеини, мазнини и калории, тъй като преяждането няма да ви позволи да се лишите от мазнините в тялото си. 

Наблюдаваният по време на тази диета дефицит на глюкоза (важен енергиен изтпочник) може да доведе до умора и ниска работоспособност. А прекаления прием на протеини създава риск от поява на камъни в бъбреците и ставни проблеми. И още: хората, които дълго време спазват този режим на хранене, придобиват една особена миризма на ацетон, която излъчва кожата им. 

80:10:10

© Shutterstock

За разлика от кето- и палеодиетата, които са богати на мазнини и белтъчини, при системата на хранене 80:10:10 се консумират предимно въглехидрати: 10% белтъчини, 10% мазнини, 80% въглехидрати. Хората, които се хранят според тази диета, консумират предимно сурови плодове, зеленчуци и ядки 

Плюсове и минуси:

Основният минус на тази диета е, че тя изключва много продукти (месо, сирене, мляко, яйца и хляб), което води до дефицит на желязо и витамините от група B. А и честно казано, трудно се свиква на консумацията предимно на сурови храни. Ако сте решили да започнете тази диета, трябва да се подготвите за факта, че първите няколко седмицище изпитвате постоянен глад, главоболие, гадене, изтощение и виене на свят. Привържениците й обясняват тези симптоми с "детоксикация". 

Растителната храна не може да осигури на организма целия спектър от хранителни елементи, което скоро може да доведе до авитаминоза. Възможно е със загубата на мазнини, тялото ви да загуби и мускулната си маса. След повече време на спазване на този хранителен режим, повечето от привържениците му споделят, че изпитват чувство на лекота и прилив на сили. 

Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE