С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 задължителни стъпки в следпразничния детокс

Десислава Найденова-Вичева • 29.04.2019

Каквото и да сме си обещали миналата седмица, ясно е, че малко или много през последните 2-3 дни сме натоварили организма си повече от обикновено. Как да му помогнем да се възстанови?

5 задължителни стъпки в следпразничния детокс
 © istock

Каквото и да сме си обещали миналата седмица, ясно е, че малко или много през последните 2-3 дни сме натоварили организма си повече от обикновено. Как да му помогнем да се възстанови? Ето нашите 5 идеи за следпразничен детокс.

1. Пийте много вода

По-големите количества вода ще подпомогнат функцията на храносмилателната и отделителната система, за да изхвърлите по-бързо токсините от тялото си. Сутрин нека водата е топла с добавен прясно изстискан лимонов сок и резен лимон. За през деня, за да не забравите да пиете вода, носете бутилка със себе си. Разнообразете с парченце краставица, портокал или грейпфрут, листенца мента, нарязани ягоди, за да ви е по-вкусно, а и за допълнителна доза витамини.

2. Забравете за алкохола, захарта и кафето за няколко дни

За да не се дехидратирате, за да не затормозявате допълнително организма си, за да не бъде битката с мазнините осуетена. Заменете ги със зелен чай, вода и пресни плодове. И като казваме захар, имаме предвид всякакви храни с добавена захар.

3. Наблегнете на фибрите

Фибрите, както всички знаем, са онези малки вълшебници, които се свързват с токсините и ги извличат от тялото. Освен това, понеже е необходимо повече време за обработването им, ви държат сити за по-дълго. Храни, богати на фибри, са: пълнозърнести, трици, овесени ядки, ленено семе, бобови, кафяв ориз, броколи, брюкселско зеле, карфиол, артишок, моркови, червено цвекло, ябълки, круши, банани, къпини, авокадо.

4. Включете в менюто си храни, подпомагащи функцията на черния дроб

Черният дроб е основният отговорник за борба с токсините. Можем да му помогнем, като за няколко дни концентрираме менюто си върху храни, които имат естествената способност да го пречистват. И тук се намесват: зеленолистни зеленчуци, броколи, червено цвекло, чесън, грейпфрут, лимон, авокадо, ябълки, орехи, куркума, зелен чай.

5. Раздвижете се

От маса на маса и от порция на порция... е кръг, от който идва моментът да излезем. Паралелно с детоксикиращите храни включете в ежедневието си повече физическа активност. Имаме навика да забравяме, че кожата също е отделителен орган. Когато спортуваме, се потим. Чрез потта тялото се охлажда, но и изхвърля токсини.

5 бързи съвета за ефективен детокс

Назад Напред


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България