С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

7 етапа на здравословното отслабване

14.04.2016

Вземете се в ръце и прочетете това

7 етапа на здравословното отслабване
 © iStock

Бъдете честни със себе си – колкото и да сте броили калориите, единственият начин да се избавите от излишните килограми е не да се лишите от хранене, а да го направите балансирано. Също така и да добавите към него активно физическо натоварване. И да „опаковате“ всичко това в дисциплина. Ако с упоритостта и мотивацията нямате проблем, вече сте с една крачка напред по пътя към стройната фигура. Остава да се „образовате“ как да не пречите на тялото си с храна.

1. Вода

Учените с променлив успех развенчават мита, че състоянието на кожата ни зависи от количеството вода, което приемаме през деня. Освен в моментите, когато е толкова голямо, че причинява оттоци в организма. Това обаче не означава, че две чаши вода преди хранене са много. Напротив – те помагат да отслабнете. А защо не трябва да пиете вода по време на хранене? Тя практически не се задържа в стомаха, но отмива част от стомашните сокове, които са необходими, за да преработите храната.

2. Страст към сладко

Захарта е враг на добрата фигура. Банално, но реално. Да се отказвате напълно от захарта не си струва – тя е необходима, за да повишите бързо нивото на глюкоза в кръвта, за да имате прилив на енергия. Просто открийте еквивалент – млечният шоколад заменете с тъмен, сладоледът – със замразени продукти, а кафето с мляко – с чисто кафе. Пакетирани храни и напитки – откажете се от тях!

3. Без сол

Друга „бяла отрова“ освен захарта е солта. Обикновено количество сол на ден е между 15 и 20 грама – това количество не носи риск от задържане на течности в организма. Ако консумирате много сол, постарайте се да я намалите – правете го постепенно.

4. Ограничете мазнините

Най-добрият начин за това е готвенето на пара.

5. Внимание, печива!

Кажете сбогом на любимите си кроасани, кифли, банички и бял хляб. Но пълнозърнестите може да не ги изключвате напълно от менюто си. Те съдържат фибри, витамини от групата В и витамин Е, минерали (желязо, цинк и селен), антиоксиданти, растителни естрогени и други полезни елементи в състава си.

6. Закусвате ли?

Според статистиките и според собствения ни опит знаем много добре, че закуската е най-важното ядене за деня. Спрете да игнорирате това правило. Закачете надпис на хладилника си, който да ви подканва всяка сутрин. Овесени ядки, кисело мляко с плодове, препечен хляб с авокадо – изберете калориите по свой вкус, но резултатът ще бъдем, че ще ви заситят през целия ден.

7. Здравей спорт!

Ще намерите милион оправдания да отложите тренировката си, но ще ви разочароваме – няма да ви подкрепим, а напротив. Без физическа активност не става! Не претоварвайте организма и не се опитвайте да се превърнете веднага в гуру на фитнеса. Отслабвайте постепенно и сърцето ви ще ви е благодарно. Тренировките ви трябва да бъдат внимателно подбрани според възрастта, здравословното ви състояние и търсения резултат. Вслушвайте се в организма си. Ако работния ви ден преминава в седнало положение, избирайте по-интензивни тренировки.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE