С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Ако искате да отслабнете, внимавайте за „течните калории“

Десислава Найденова-Вичева • 20.05.2019

Не изпивайте калориите си!

Ако искате да отслабнете, внимавайте за „течните калории“
 © istock

Когато искаме да отслабнем, обикновено храната е онова, върху което предимно се съсредоточаваме. Напитките и изобщо течностите, които приемаме, минават някак по периферията. Нещо повече, често попадаме в капана на някои широко разпространени митове: например нали знаете, че здравословно и диетично не са синоними?

Ако целта ви е загуба на тегло, по-добре избягвайте:

  • Нискокалорични напитки
  • Подсладени чайове
  • Плодови напитки и сокове
  • Сладки кафе напитки (капучино, фрапучино и пр.)
  • Оризово и соево мляко
  • Спортни напитки

Даваме ви няколко полезни съвета, които ще ви помогнат да държите нещата под контрол. 

1. Започнете да си водите дневник за течностите, които приемате

Направете си малък експеримент: в продължение на една седмица записвайте всяка течност, която приемате. От портокаловия фреш сутрин през изотоничната напитка след фитнес до следобедното капучино и накрая чашата розе. Отбелязвайте си и съответния брой калории. В края на седмицата направете равносметка. Ще бъдете още по-шокирани, ако превърнете калориите в захар.

2. Пийте повече вода

Голяма част от калориите, които изпиваме, приемаме, защото сме жадни. Препоръчително е да пиете между 1.5 и 3 л чиста вода на ден. Започвайте сутрин деня си с чаша вода. Вечер преди да си легнете, също изпивайте по една чаша вода.

КАК ДА ЗАСТАВИМ СЕБЕ СИ ДА ПИЕМ ПОВЕЧЕ ВОДА?

3. Дръжте бутилка с вода на бюрото си

Прекарваме много време в офиса, а според проучване човек консумира 20% от течните си калории именно на работното място. Бутилката на бюрото ще ви подсеща да пиете по-често вода. За да направите вкуса разнообразен и приятен, можете да добавяте във водата различни плодове, билки и зеленчуци (ягоди, киви, мента, краставица и др.).

4. След виното: вода

Когато излизате на по питие с приятели, се опитайте да пиете по една чаша вода след всеки коктейл или чаша вино. Всички знаем, че алкохолът води до дехидратация, но основната причина тук е друга. Консумирайки и вода, накрая ще сте изпили двойно по-малко количество калории. А и определено ще се чувствате доста по-добре на следващата сутрин.

МАГИЯТА ЧЕРВЕН ЧАЙ

5. Пийте чай

Зелен, черен, бял или червен чай... има различни варианти. Те са ароматни, здравословни и лесни за приготвяне. Можете да пиете чая горещ или студен, сутрин, през деня, вечер, но не го подслаждайте. Ако обикновената вода ви е омръзнала, намерете чай, който ви харесва, и дръжте чаша или термос от него винаги подръка.

Меню за отслабване и енергия

Назад Напред


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE