С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Антистрес диетата, която да пробвате тази есен

Десислава Найденова-Вичева • 09.09.2019

Стрес, безпокойство, тревожност, дори депресия... Почти всяка есен се сблъскваме с тях

Антистрес диетата, която да пробвате тази есен
 © istock

Стрес, безпокойство, тревожност, дори депресия... Почти всяка есен се сблъскваме с тях, когато погледът ни все още се рее някъде там, край морския бряг, но ние сме вече в града, в офиса, погълнала ни е отново рутината и няма мърдане. А, да, предстоят дълги, дълги седмици и месеци на мрачно, хладно и студено време.

Всичко това, оказва се, влияе върху апетита ни. Или той напълно липсва, или пък поглъщаме всеки изпречил се на пътя ни сладкиш, давейки се в т.нар. емоционално хранене. Диетолозите обаче идват на помощ с няколко основни и много ценни насоки за този период от годината. Споделяме ги с вас днес.

Проф. Купър казва: "Тялото на всеки реагира различно на тези настроения. Тревожността често причинява проблеми със стомаха, което означава, че промените с апетита ни са чести. Ако се чувствате гладни, помнете, че това е гориво за тялото ни. За да канализираме повече енергия, е важно да продължаваме да приемаме здравословна храна. Опитайте тънки парченца плод. Липсата на енергия само ще ви накара да се чувствате още по-зле. Ако преяждате и търсите утеха в храната, помнете, че прекаляването ще доведе до това, тялото ви да претърпява непоследователни пикове и спадове през целия ден."


ГЛУХАРЧЕ, БОСИЛЕК, ВОДОРАСЛИ И ОЩЕ 5 НЕСТАНДАРТНИ ТРИКА ЗА СТРОЙНА ФИГУРА


Диетологът Ким Пиърсън добавя: "Включете протеин във всяко хранене, за да поддържате нивата на енергия постоянни и да предотвратите скокове в кръвната захар, което води до освобождаване на кортизол, хормонът на стреса."

  • Закуска: протеиново смути или яйца
  • Обяд: пилешко месо или тофу
  • Вечеря: риба 

Разбира се, хубаво е да наблегнем да сезонните плодове и зеленчуци. Освен това диетолозите ни съветват да приемаме витамин D като хранителна добавка, за да се стимулира производството на серотонин, хормонът на щастието.

Как да отслабнем за 15 дни, ако не можем без сладко?

Назад Напред

 


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE