С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Диета в жегите: 5 основни стъпки

Десислава Найденова-Вичева • 12.08.2019

На какво е важно да обърнем внимание през лятото?

Диета в жегите: 5 основни стъпки
 © istock

1. Яжте на малки порции често

За да усвои големи количества храна, тялото създава повече метаболитна топлина. Затова е препоръчително порциите, които приемаме, да са малки. Освен това не се стремете към високопротеинови храни, те също повишават метаболитните нива на топлина.

2. Яжте зеленчуци

Всички зеленчуци със зелен цвят са с високо съдържание на вода, поради което са и лесни за усвояване. Това означава, че тялото не работи толкова усилено, което спестява енергия и ни охлажда. Краставици, тиквички са чудесен вариант, като тиквичките освен витамин C съдържат и манган, който има свойството да ни предпазва от вредното влияние на слънчевите лъчи.

3. Яжте охлаждащи плодове

Диня, праскови (само 35-50 калории), ананас и ябълки (95 калории с 4 г фибри) могат да действат като истински вътрешни климатици за тялото. Ябълките съдържат и вид разтворими фибри под формата на пектин, който ограничава глада и помага при отслабване.

4. Яжте люто

Може би си мислите, че лютото ще повиши телесната ви температура, но проучванията показват, че пикантната храна стимулира определени рецептори в устата. В резултат се потим, а така тялото се охлажда. 

5. Избягвайте алкохола

Знаем, че алкохолът ни дехидратира. Освен него трябва да избягваме и напитките, съдържащи кофеин, защото те повишават метаболитната топлина. Заложете на вода с лимон. Не само сутринта, но и през целия ден.

Рецепти за бързо отслабване

Назад Напред


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE