С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Храната ни прави щастливи. Буквално!

29.06.2016

Вижте кои продукти ни носят това усещане

Храната ни прави щастливи. Буквално!
 © iStock

Да са винаги в добро настроение са способни според повечето хора само лудите. Но и тези, които се хранят със специални храни.

Благодарение на адекватното производство на серотонин в тялото, ние можем да бъдем в добро разположение на духа, с ентусиазъм да се захващаме за нова работа и да виждаме плюсовете във всяко нещо. Задължително условие за синтеза на серотонин е слънчевата светлина и храните с повишено съдържание на трептофан – една от аминокиселините.

Забелязали сте, че когато е разстроен, човек е склонен да поглъща безмерно количество храна. Особено сладка и вредна. Това означава, че на мозъка отчаяно не му достигат химични елементи за подобряване на настроението. И вместо да търсите щастието единствено в спортната зала, обърнете внимание на това как и с какво се храните.

Пъстърва и сьомга – основните източници на полиненаситени мастни киселини омега-3, които ни пазят от стрес и регулират нивата на серотонина. Идеално допълнение към сьомгата е спанака.

Домати – те съдържат значителна доза манган, необходим за нормалната работа на нервната система, както и витамини от групата В – тиамин (витамин В1), рибофлавин (витамин В2), ниацин (витамин В3), пиридоксин (витамин В6) и фолиева киселина (витамин В9). Доматите се комбинират добре с босилек и зехтин и най-добре се усвояват от организма, ако са приготвени на грил.

Пуешкото месо е източник на триптофан. То е включено във всички диети за ефективно лечение на безсъние, липса на апетит и други чести спътници на депресията.

Кафявият ориз помага на организма да произвежда витамин В3 и помага на укрепване на нервната система. Той съдържа съществени елементи за преобразуването на хранителните вещества в енергия за организма. Люспата на зърното в кафявия ориз съдържа минерали, фибри и фолиева киселина. Именно това придава на кафявия ориз вкуса на орех.

Кускус – въглехидратите са истински склад на триптофан, но вместо да ядете кифли, избирайте кус кус. Той се произвежда от пшенично зърно. Към него добавяйте сирене.

Подправки. Индийско орехче, шафран, копър, канела и анасон притежават ефекта на мескалин. В голямо количество може да предизвика дори чувство на еуфория. Изразът „подправката на живота“ се е появил именно благодарение на подправките, способни да повдигнат настроението.

Обърнете внимание на смокините. Съществува легенда, че това е любимата храна на Буда. Смокините помагат за подобряване функциите на мозъкаи психическото състояние. Смокините съдържат много флавоноиди и полифеноли, което повишава антиоксидантната активност на тялото и помага за абсорбирането на витамин С.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE