С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Яжте любимите си храни и отслабвайте

Десислава Найденова-Вичева • 05.08.2019

Показваме ви лято, чиито дарове ще ви помогнат да се чувствате добре и да изглеждате още по-добре. В града, на плажа, навсякъде

Яжте любимите си храни и отслабвайте
 © istock

Хората, които се подлагат на строги диети, често след това качват повече килограми, отколкото са изгубили. Факт е, че повечето диети, които целят отслабване и обещават бързи резултати, не действат дългосрочно. Има обаче няколко трика, които можем да приложим, за да поддържаме добра форма през цялото лято, без да се напрягаме и ограничаваме. Има и храни, които ни помагат в тази благородна мисия.

© istock

Диня

Динята съдържа около 92% вода и е богата на фибри, които спомагат за извеждането на токсините от организма. Източник е и на витамини А и C.

Ягоди

Чудесен източник на фибри, ягодите ви държат сити за по-дълго. Също така те са сред най-нискокалоричните плодове. Само една шепа от тях ускорява метаболизма значително. Да не забравяме витамините С и тези от група B, както и калия, желязото и магнезия.

Малини

Малините са пълни с фибри, антиоксиданти и вода. Неразтворимите влакна, съдържащи се в малките тъмнорозови плодчета, помагат за поддържане на здравословно тегло. Ниският гликемичен индекс освен че действа в посока стабилизиране нивата на кръвната захар, може да ускори и загубата на тегло.

Къпини

В чаша къпини има само 62 калории и изобилие от фибри, мощни флавоноиди и антоцианини, които спомагат за извеждане на токсините от тялото. Подпомагат ефективно отслабването.

Боровинки

В чаша боровинки има 84 калории. Малките тъмносини плодчета са източник на витамини К и С, както и на фибри. Освен това са чудесно лекарство при инфекции на пикочните пътища, каквито често се случват през лятото.

© istock

Домати

Богати са на жизненоважни антиоксиданти, витамини А и С, фолиева киселина и желязо. Полезни са и за сърцето и според учени намаляват риска от някои видове рак. Също така са с високо съдържание на вода.

Краставици

Освен че около 95% от тях е вода, краставиците са богати на витамини К и С, магнезий, калций, желязо, фосфор и силиций. Грижат се за съединителната тъкан, костите и кожата ни, без да ни товарят с излишни калории.

Тиквички

Богат източник на витамини А и С, магнезий, фибри, фосфор и калий, тиквичките са с високо съдържание и на манган, който подпомага преработването на мазнините, въглехидратите и глюкозата. Направете си спагети от тиквички!

Авокадо

Авокадото е пълно с добри мазнини, включително омега-3 мастни киселини, и е добър източник на витамини К и Е, фибри, калий и фолиева киселина. Благоприятства храносмилането, регулира кръвното налягане и балансира нивата на натрий в организма.

Кейл

Чаша кейл ни носи 36 калории, 2 г протеин, 0 г мазнини, 0 г захар и завидно количество фибри. Определян е като суперхрана, защото съдържа всичките 9 незаменими аминокиселини, витамини A, C и K, магнезий, калций, антиоксиданти.

© istock

Студени супи

Трябва ви само блендер! Комбинирайте домат и авокадо или краставица и кейл, овкусете с любимите зелени подправки и лимон и ще получите свежа лятна супа, богата на фибри. Фибрите намаляват чувството за апетит и общия прием на калории, като насърчават загубата на тегло с течение на времето.

Доматена салца

Капсаицинът, който се съдържа в лютите чушки, в малки количества подтиска апетита. Според различни изследвания веществото отива директно в мастните клетки, а това спомага за намаляването на излишните мазнини в коремната област.

Грилована риба

Един от най-добрите начини за контрол на теглото е включването на чист протеин във всяко хранене. Обработването на протеините само по себе си може да изгори много калории. Рибата на скара е перфектният източник на протеини през лятото.

Хумус

Хумусът обикновено се приготвя от смлян сварен нахут, зехтин, тахан, сол и лимонов сок. Богат е на протеини, фибри и минерали, които спомагат за балансирането на нивата на кръвната захар и намаляването на холестерола. В 1 с.л. хумус има около 25 калории, а в стебло целина със средна дължина – само 6 калории. Пробвайте комбинацията за закуска, гарантирано ще ви държи сити до късен следобед.

Домашно приготвени ледени близалки

Сладоледът е задължителен през лятото, но и доста калоричен. Заменете го с домашни ледени близалки. Разбийте любими плодове в блендер, изсипете в подходящи форми, оставете във фризера и имате здравословна опция на любимото си лятно сладко изкушение.


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE