С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да отслабнем за 15 дни (част 2)

03.03.2018

...ако прекаляваме със солено?

Как да отслабнем за 15 дни (част 2)
 © iStock

Когато се храним, ние се връщаме в детството, казват психолозите. Актът на хранене поражда в съзнанието паралел с чувства, които сме изпитвали в майчината прегръдка – топлина, сигурност, безгрижие, удоволствие и удовлетворение.

Освен това децата често получават за награда лакомства и това изгражда убеждението, че храните на удоволствието са заслужено признание. Те предизвикват отделянето на успокояващи невротрансмитери и така създават психически комфорт.

Ако това става рядко, няма проблем. Но ако се повтаря непрекъснато, е време този порочен кръг да бъде прекъснат.

ПРЕКАЛЯВАМ СЪС СОЛЕНО!

Какво говори това за мен?

Вкусът към солените храни се изгражда в семейството. На масата често има сирене, колбаси, кисело зеле, готвени ястия. Изследванията показват, че има гени, които насочват към сладкото – ако те липсват, се появява предпочитание към соленото. В психологически план влечението към солени храни се свързва с нуждата от сигурност и издържливост.

Какъв е ефектът върху организма?

Тези продукти са пълни с мазнини и сол. Освен че могат да доведат до излишни килограми, те благоприятстват задържането на вода в тъканите, високия холестерол, хипертонията и повишено ниво на кръвната захар. Солта повишава апетита и тласка към преяждане.

Как да се измъкна от този порочен кръг?

*Консумирайте достатъчно месо, риба и яйца. Тези продукти в съчетание с нишестени храни и зеленчуци удовлетворяват желанието за солено. В същото време са богати на засищащи протеини. Разпределете ги между храненията на деня – по-малко на закуска и вечеря, повече на обяд.

*Яжте, щом почувствате глад. Не чакайте да стане време за вечеря, ако към 17-18 часа вече чувствате глад. При това менюто трябва да е обичайното за последното хранене на деня – салата, основно, десерт. По този начин ще избегнете дублирането на вечерята – една по-ранна и една по-късна, а и чувството за вина, което това би породило.

*Включете храни на удоволствието. Сирената, колбасите и дори чипсът могат да бъдат част от менюто ви, но в малки количества и не редовно. Освен това, ако искате да хапнете колбаси, изключете месото, сиренето пък ще измести останалите млечни продукти. Добавяйте щедри порции зеленчуци.

*Намерете причина да се гордеете със себе си. Влечението към солени храни се появява по-често в трудни моменти на съмнения, колебания и понижено самочувствие. В такива случаи утехата, която дава храната, може да бъде потърсена в творчески занимания, нови проекти за дома, забавления сред природата – все дейности, в които ще преоткриете себе си и многобройните си таланти.

*Спортувайте. Физическата активност повишава енергията и увереността, стимулира производството на хормоните на щастието.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА СЕДМИЧНО МЕНЮ

Количествата на месото и нишестените продукти са същите като при предишното меню

Как да отслабнем за 15 дни, ако не можем без солено?

Назад Напред


В новия брой

Адриана Скленарикова с ексклузивни снимки и интервю за ELLE България