С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се храните, за да отслабнете

16.03.2016

Правилният режим запазва и здравето

Как да се храните, за да отслабнете
 © iStock

Режимът на хранене е задължително условие за нормалната работа на организма. Под „режим на хранене“ се разбира прием на храна в определено време и порции, разпределени през целия ден. Съществуват много мнение за правилен начин на хранене. Според някои за нормален режим на хранене, както за обикновения, така и за отслабващия човек се приема хранене три пъти на ден в диапазон през 5-6 часа.

Съвременните изследвания показват, че нормален режим на хранене е този, при който се приема храна по 5-6 пъти на ден. Това означава закуска, обяд и вечеря с 2-3 междинни хранения на ден.

Какви са предимствата на този тип хранене?

- Улеснява работата на храносмилателната система

- Намаляват се амплитудите на нивата на захарта в кръвта.

- По-лесно се контролира апетита.

- Подобрява се усвояването на хранителните вещества от организма.

- Осигурява се комфорт на стомашно-чревния тракт.

Много хора не разбират как могат да се хранят по 5-6 пъти на ден, а много не могат и да си го позволят, заради особеностите на работното им място и време. Но единственият начин е да си наложите да смените начина си на хранене, а от там и начина си на живот. Ако трябва, нагласете си аларма, за да не пропуснете времето, в което да приемете междинната закуска.

Колкото по-големи са паузите между храненията, толкова по-голям е апетитът ви и ви се иска да приемате повече храна. Голямата пауза не се отразява добре и на стомашно-чревния тракт, който отделя повече стомашни киселини.

Идеалният режим на хранене, който ще ви помогне да стопите бързо излишните килограми е този:

07:00 – 08:00 – Закуска

10:00 – 11:00 – Междинна закуска (за предпочитане протеин)

13:00 – 14:00 – Обяд

15:00 – 16:00 – междинна закуска

18:00 – 19:00 – Вечеря

Ако желаете, може да хапнете нещо, не не по-късно от един час преди сън. Всеки един от тези приеми на храна е достатъчно важен. Ако спазвате дисциплина, лесно ще запазите килограмите и здравето си.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE