С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как лесно да поддържате формата си цял живот?

22.02.2016

Има един ефективен метод – стартирате го всяка сутрин

Как лесно да поддържате формата си цял живот?
 © iStock

Малко са хората, които с времето са постигнали балансиран начин на живот и хранене и не им се налага да „влизат във форма“. Периодично всеки от нас е стигал до този момент. Да, всяка сутрин изпивате на гладно чаша топла вода, а много от вас добавя и лимон към нея. Но ако имате стомашни неразположения, забравете за лимона.

И какво още трябва да знаете, за да запазите формата си лесно ден след ден и така за цял живот? Вижте основните правила за закуска, обяд и вечеря.

Закуска

По време на храненето не трябва да пиете вода – това може да правите едва 20 минути преди хранене или няколко часа след хранене. Ако закусвате овесени ядки, най-добре е да ги оставите да омекнат накиснати в топла вода и добавете към тях ядки. Два часа след закуската не трябва да пиете и да я дете. След това време може да си направите лека междинна закуска. След като изпиете чаша вода, може да изядете една ябълка, най-добре зелена. Може да я замените с нискомаслено мляко или извара. След междинната закуска правилото за въздържане от вода за известно време също е добре да се спазва.

Обяд

Отново да напомним – водата се пие 20 минути преди да обядвате. Най-добре е да приемате сложни въглехидрати – паста, зърнени култури с класически соев сос, пилешко с кафяв ориз, печено със зеленчуци. Най-важното правило – не консумирайте пържени и прекалено солени храни. Солта като цяло не е препоръчителна, а ако не можете без сол, по-добре я слагайте върху сготвени, но не и върху сурови храни. След приключването на обяда, не е добре да пиете вода в продължение на един час и да се храните с друго в продължение на два часа.

Следобедна закуска

Докато не ви писне, повтаряме – водата се пие 20 минути преди да хапнете. Следобед може да изядете една печена ябълка – пригответе още от вечерта, за да ви е по-лесно. Може да я подправите с канела и орехи. На финала може да сложите и мед.

Вечеря

За разлика от обяда, на вечеря приемайте повече протеини. Ако не сте много гладни, може да се храните с класическа извара или нискомаслено мляко или да си направите омлет само от белтъците, но бе жълтъците. Вариант е пуйка със зеленчуци – печени или варени заедно. Вече сме писали по темата, че след вечеря трябва да си осигурите поне три часа, преди да си легнете.

Това е всичко – удивтелен, но елементарен начин за поддържането на формата ви.

- Качествено и правилно хранене е само стъпка, целият път включва още движение и релаксация.

- По-важно е да запомните, че не трябва да гладувате и да броите калории. Разбира се, че сте запомнили – 1-2 чаши вода ПРЕДИ хранене.

- Разпределяйте правилно времето, в което се храните.

- Внимавайте за това да приемате минимално количество вода.

- Храната не трябва да е пържена и солена.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE