С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Какво да вечеряме, за да спим добре

11.11.2019

И да не се събуждаме уморени

Какво да вечеряме, за да спим добре
 © iStock

Умора, трудно съсредоточаване, смущения в паметта – тези последици от неспокойния нощен сън могат да бъдат избегнати, ако внимателно подбираме вечерното си меню.

Повече глюциди, по-малко протеини

Глюцидите са вещества, които играят важна роля за синтеза на някои невротрансмитери в мозъка и по този начин повлияват качеството на съня.

Дайте предимство на храните с нисък гликемичен индекс, които се абсорбират бавно – многозърнест и пълнозърнест хляб, булгур, кафяв ориз, спагети „ал денте”, фасул, грах, леща, пресни плодове и зеленчуци.

Продуктите с висок гликемичен индекс трябва да се консумират в ограничено количество. Такива са белият хляб, белият ориз, рафинираните и подправени със захар зърнени храни, картофите, сладкишите, млечният шоколад, медът, сладоледът.

Храните, богати на протеини – месо, риба, морски дарове, яйца, са по-подходящи за обедното хранене.


3 ЕФЕКТИВНИ НАЧИНА ЗА БЪРЗО ВЛИЗАНЕ ВЪВ ФОРМА


Лека храна без силни подправки в разумен час

Обилната късна вечеря, богата на силни подправки, е предпоставка за затруднено храносмилане, придружено с повишаване на телесната температура. Това забавя заспиването и влошава качеството на съня.

Избягвайте на вечеря колбасите, мазните меса, сметаната, сирената, сосовете. Пържената храна е по-тежка от приготвената на пара или на фурна. Забравете за прекалено киселото и лютото, ако искате да спите спокойно.


НА 30! КОЛКО ВАЖНА Е ВЪЗРАСТТА, КОГАТО ПРАВИМ ДИЕТА?


Омега 3 за мозъка

Като подпомага правилното функциониране на мозъка, мазнините омега 3 благоприятстват и съня. Използвайте ленено масло и рапично олио.

Не на алкохола и кафето

Много ни се иска да вярваме, че чаша алкохол помага за добрия сън, но науката доказва точно обратното. Вярно е, че червеното вино ще ви накара да заспите по-бързо, но всъщност ще наруши структурата на съня, като предизвика мини събуждания през нощта.

Кофеинът пък влияе възбуждащо на мозъка в продължение на цели 6 часа след консумацията му. Избягвайте да пиете кафе, чай, топъл шоколад и газирани напитки, щом премине средата на следобеда.

За да допълните ефекта от правилната вечеря, избягвайте стреса, не спортувайте вечер и си лягайте винаги по едно и също време.

Растения за здраве и дълъг живот


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE