С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Новата диета "През ден" + примерно меню

27.05.2016

Искате ли да имате дни със свободен режим и да отслабвате?

Новата диета "През ден" + примерно меню
 © iStock

От списание ELLE България

Принципът на тази диета е да редува „гладни“ и „сити“ дни и е подходящ за всички, които не могат да си представят да са на стандартна диета. Ограниченията се понасят по-лесно, когато знаете, че на следващия ден ще можете да си позволите повече храна. Главното правило е в деня на диета да не консумирате повече от 1000 калории в гладния ден, а в сития – 1500. Така за една седмица можете да свалите 1 – 1.50 кг, без риск еднообразната храна да ви омръзне, а и ще хапвате здравословно. Неделята е ден, напълно свободен от ограничения и той ще засили допълнително метаболизма ви. Ето и основните принципи, които трябва да спазвате.

В „гладните“ дни:

- наблягайте на белтъчините – месо, яйца, риба, морски продукти, защото те ни карат да се чувстваме сити за по-дълго.

- ограничете тежкото физическо натоварване – можете да тренирате пилатес или йога.

- избягвайте въглехидратите с изключение на плодовете и пълнозърнестия хляб сутрин.

- без ограничение пийте вода и чай, но не и сокове или газирани напитки.

В „ситите“ дни:

- старайте се да не преяждате, иначе ще възстановите теглото, изгубено предния ден.

- спортувайте поне 45 минути.

- на обяд можете да си позволите лек десерт.

- за вечеря избирайте бавни въглехидрати като паста, кафяв ориз и булгур. Това ще ви помогне да предотвратите дефицита на енергия в дните на диета.

Винаги:

- избирайте храни с нисък гликемичен индекс – вместо бял хляб, яжте пълнозърнест, вместо захар – мед.

- намалете употребата на сол.

- при приготвяне на храната се опитвайте да използвате възможно най-малко мазнина.

- добавяйте подправки в храната, за да разнообразите вкуса, това прави диетата по-интересна.

- поощрявайте се – ако за седмица успеете да свалите повече килограми, отколкото сте предполагали, позволете си не един, а два или три последователни сити дни, като следите да не превишавате 1500 калории на ден.

 

ПРИМЕРНО МЕНЮ ЗА ЕДНА СЕДМИЦА

ЗАКУСКИ в „ГЛАДНИТЕ“ дни

ПОНЕДЕЛНИК

- чай или кафе (без захар)

- десерт с извара – в блендер смесете 100 г обезмаслена извара с половин банан, няколко ягоди и накрая поръсете с лъжичка какао на прах.

СРЯДА

- чай или кафе (без захар);

- забулено яйце – счупете яйце в кипяща подсолена вода, в която сте сложили и 3 ч.л. оцет. След 3 минути извадете с решетъчна лъжица.

ПЕТЪК

- чай или кафе (без захар);

- пълнозърнест сухар;

- ванилово смути – в блендер смесете 300 мл обезмаслен йогурт, 100 мл обезмаслено прясно мляко и половин смачкана шушулка ванилия.

 

Закуски в „СИТИТЕ“ дни

ВТОРНИК

- чай или кафе (без захар);

- горещ тост с козе сирене. Намажете филия пълнозърнест хляб с меко козе сирене, поръсете с черен пипер и печете на грил за 3 минути.

ЧЕТВЪРТЪК

- чай или кафе (без захар)

- хляб в омлет – разбъркайте едно яйце и 100 мл обезмаслено мляко. Потопете в сместа 2 филии пълнозърнест хляб и запечете на тиган с незалепващо покритите.

СЪБОТА

- чай или кафе (без захар)

- кисело мляко с мюсли. В 300 мл кисело мляко добавете горски плодове, 40 г овесени ядки, 10 г слънчогледови семки, 20 г натрошени бадеми и лешници.

 

ОБЕДИ в „ГЛАДНИТЕ“ дни

ПОНЕДЕЛНИК

- домати с тофу – сложете 150 г нарязано сирене тофу за час в марината от чаена лъжичка зехтин, лимонов сок, соев сос и босилек. Излейте маринатата и запечете сиренето в тиган за три минути. Сервирайте, редувайки го с кръгчета домат.

- филе от скумрия – мариновайте 150 г филе от скумрия в лимонов сок, соев сос, зърна кимион и магданоз. Запечете рибата във фурната за 25 минути на 180 градуса.

СРЯДА

- салата „Цезар“ - нарежете 150 г пилешко филе на парченца и ги оставете за 10 мин в смес от лимонов сок и зехтин. Задушете в тиган за 8 минути, като разбърквате. След това нарежете салатата и направете соса от супена лъжица сметана с 10% масленост, супена лъжица лимонов сок и чаена лъжица горчица. Добавете нарязани на филийки варено яйце, сол и пипер.

- десерт с извара – смесете в блендер 100 г обезмаслена сметана с ванилова захар и канела.

ПЕТЪК

- сьомга в подправки – смесете чаена лъжица розмарин, чесън на прах и лук, добавете и щипка морска сол и половин чаена лъжичка пипер. Намажете парче сьомга (около 150 г) със зехтин, оваляйте в подправките и печете на фурна за 10-15 минути на 180 градуса.

- тиквички с куркума – нарежете тиквичките на кубчета и леко ги запържете с малко зехтин, докато покафенеят, след което добавете скилидка чесън и 2 щипки куркума. Задушете за 5-10 минути под капак. Преди да поднесете поръсете с магданоз.

- Салата от ананас – нарежете четвърт ананас на кубчета, поръсете с кората на един лайм и нарязана мента.

 

ОБЕДИ в „СИТИТЕ“ дни

ВТОРНИК

- телешко в къри – в 150 г телешка кайма добавете нарязан лук и скилидка чесън, четвърт чушка, чаена лъжичка зехтин, половин чаена лъжичка къри, малко доматена паста, 100 мл кокосово мляко и кората на един лайм. Запържете за 10 минути. Преди да сервирате добавете лимонов сок и кориандър.

- круша в шоколад – почистете крушата и я варете 15 минути в смес, наполовина състояща се от вода, наполовина от чай ърл грей, и малко канела. Преди да сервирате полейте с 30 г разтопен черен шоколад.

ЧЕТВЪРТЪК

- миди в доматен сос – оставете 50 г миди да врят, докато не се отворят. За соса на слаб огън запържете 100 г нарязан лук и 250 г нарязани на кубчета домати. Оставете малко да се охладят и сервирайте заедно с отцедените миди.

- шоколадов кекс – разтопете 200 г тъмен шоколад, добавете 1 ч. л. натрошен бадем, 1 с. л. брашно, 2 с.л. мед, 1 ч. л. бакпулвер, 2 яйца. Смесете добре и прехвърлете във форма, намазана с масло. Печете 20 минути на температура 180 градуса.

СЪБОТА

- омлет с гъби – запържете 300 г печурки с лук и подправки. Залейте със смес от две яйца и 1 ч. л. сметана с 10-процентова масленост. Сложете капака и оставете да къкри на слаб огън за 6 минути.

- салата от зелен фасул – сварете зеления фасул, след което към него добавете зелен лук, настърган пармезан, лешници, зехтин и оцет.

- ягодов десерт – в блендер смесете 300 г кисело мляко и 150 г ягоди. Добавете чаена лъжичка мед или щипка ванилова захар.

 

ВЕЧЕРИ в „ГЛАДНИТЕ“ дни

ПОНЕДЕЛНИК

- миди пектени на грил – запечете пресни морски пектени на грил тиган за по 3 минути от всяка страна, след което ги залейте със зехтин, лимонов сок, сол и пипер на вкус.

- пюре от моркови – настържете 200 г моркови и половин тиквичка, която предварително сте сварили в подсолена вода. Смесете зеленчуците и добавете 1 с. л. обезмаслена сметана, черен пипер, сол и индийско орехче.

СРЯДА

- крем супа от карфиол – сварете 200 г карфиол в малко вода, добавете подправки и половин чаена лъжичка къри. Разбийте в блендер или с пасатор.

- Карпачо от сьомга – в тава сложете 150 г сьомга, нарязана на тънки филийки. Отгоре посипете с половин настъргана зелена ябълка, сок от лимон, нарязана на кубчета краставица и няколко стръкчета зелен лук. За соса смесете в равни части зехтин, соев сос и балсамов оцет.

ПЕТЪК

- супа от морски дарове – сварете 300 г морски дарове, отцедете и добавете 200 мл топла вода. Сложете скилидка чесън, 10 г настърган корен от джинджифил и варете още 10 мин. Накрая добавете 100 г нарязани на кубчета тиквички и лук, оставете отново да заври, намалете огъня и оставете за още 5-10 минути.

- пиле с гъбен сос – опечете 150 г пилешки гърди. За соса смесете 2 с.л. кисело мляко, ¼ сварено намачкано яйце, ½ ч. л. горчица, 2 нарязани корнишона, сол и пипер на вкус.

 

Вечери в „СИТИТЕ“ дни

ВТОРНИК

- зеленчуков кус кус – нарежете 200 г червена чушка, 100 г кромид лук, неголяма тиквичка, 3 скилидки чесън и печете върху кухненска хартия във фурната (25 мин. при температура 200 градуса). Сварете 60 г кускус, смесете със зеленчуците, добавете зехтин, сол и пипер.

- гриловани скариди – сварете и почистете 200 г скариди, след което ги запечете на грил тиган за 3 минути от всяка страна.

- 300 мл кисело мляко със свежи плодове.

ЧЕТВЪРТЪК

- спагети болонезе – запържете в малко зехтин, нарязана на кубчета глава лук, морков и стебло целина. Добавете 300 г телешка кайма, половин опаковка доматена паста, сол, пипер, мащерка и дафинов лист. Задушете под капак на среден огън за 40 минути. През това време сварете спагетите, след което ги смесете със сода и преди да поднесете, поръсете с 10 г настърган пармезан.

- чаша сухо червено вино.

- 2 портокала.

СЪБОТА

- ориз със скариди – в уок тиган сложете малко сусамово олио и в него запържете 2 скилидки чесън, нарязана на кубчета червена чушка и половин глава лук. Добавете 350 г сварени и почистени скариди и 150 г варен кафяв ориз. Задушете за 5 минути и преди да сервирате поръсете с кориандър.

- извара с канела – в блендер смесете 100 г извара и половин чаена лъжичка канела.

- печена ябълка – махнете средата на ябълката и я напълнете със смес от горски ягоди и мед. Поръсете с канела и запечете за 50 минути във фурната на температура от 150 градуса.

текст ВЕЛИНА ВАСИЛЕВА


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE