С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Особености на храненето през пролетта

27.03.2015

5 правила, с които трябва да съобразите менюто си в преходния сезон

Особености на храненето през пролетта
 © Shutterstock

В края на всяка зима много жени си задават един и същи въпрос: как да премахна сивия тен на кожата и как да се избавя от подпухналите зони на тялото си? Отговорът е много прост: преминете към пролетен режим на хранене!

Често сме свикнали с тежката зимна храна и неусетно продължаваме да се храним по същия начин, независимо, че сезонът се сменя и предлага различни свежи продукти. Необходимо е само да се откажете от няколко продукта, за да се справите с проблемите със самочувствието, настроението и излишните килограми.

Правило 1: Компенсирайте липсата на витамини в организма!

Сив цвят на кожата, суха коса и обща отпадналост – нищо друго, освен недостиг на витамини. През зимата намалявате приема на свежи зеленчуци и плодове, но пролетта е идеалното време да промените това. Съветваме ви да повишите приема на повече портокали и ябълки, но и на... копър!

Правило 2: Яжте храни на щастието!

Не, това не са сладкишите и шоколадовите бонбони! Това са продукти, които помагат на организма да произвежда повече серотонин - „хормон на щастието. Такива са морски водорасли, зеленчуци и гъби. Разбира се банан и шоколад също помагат, но най-добре е да наблегнете на първите изброени.

Правило 3: Кажете „НЕ“ на диетата!

Тялото ви и без това е отслабнало през зимата и няма нужда да го поставят в подобна шокова ситуация! Ако правилно приемате витамини и „почиствате“ организма си с подходящи за това дни, скоро порциона ви ще се промени в калорийно отношение и ще видите първите резултати.

Правило 4: Излезте на открито!

Централната нервна система реагира на слънчева светлина – това предизвиква положителни реакции и подобрява обмяната на веществата. Това е начин, който ще повдигне настроението ви, без да добавя излишни калории. Не прекалявайте обаче,с дейности на открито - прекалено интензивното натоварване няма да донесе ползи, тъй като по време на подобни натоварвания се „изгарят“ и много витамини.

Правило 5: Пролетни шишчета: защо не?!

Заменете свинското с риба, запазете зеленчуците, но избягвайте сьомгата – твърде мазна е! В допълнение към рибата може да се поглезите с пиле, но не много. Ръжен хляб или такъв от просо няма да се отрази на фигурата ви!


В новия брой

В новия брой на ELLE сваляме и палтата, и маските!