С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Отслабване на... „Саут Бийч“!

27.01.2015

Топете килограми с хранене

Отслабване на... „Саут Бийч“!
 © Shutterstock

Преди време вниманието ни привлече статия в „Асошиейтед прес“ за метрото в Ню Йорк. Според ръководството му главна причина за закъсненията са припадащите хора, които са на диета и им прилошава на станцията или в самия влак и имат нужда от медицинска помощ. Явно е, че не спазват диетата „Саут Бийч“.

Така започва книгата на д-р Артър Агатстън – американски кардиолог, създал диетата „Саут Бийч“. Звучи шеговито, но тъжните факти от метрото са реални. Реален и обаче и ефектът от диетата на д-р Агатстън. Неслучайно тя става един от най-популярните в Холивуд хранителни режими. Защото с него се яде почти на корем и в същото време се топят килограми и сантиметри. „Саут Бийч” е кръстена на луксозен квартал в Маями – града, в който живее създателят на диетата. А лятото е перфектният сезон за стартирането й, тъй като има голям избор от свежи продукти.

Принципът

Диетата се състои от три фази. Всеки ден има три основни хранения и две междинни, които не бива да се пропускат. Отслабването е постепенно и безопасно и няма риск от йо-йо ефект след финала. На практика се яде почти всичко, дори и десерт, стига да са спазени условията на различните фази. Диетата се различава от познатите протеинови режими, тъй като в нея има въглехидрати и ограничени мазнини.

Първа фаза. Тя е най-кратка и най-строга, продължава 2 седмици. Предназначена е за хора, които имат нужда от сериозно сваляне на килограми, или за такива, които изпитват неутолим глад към захарни и тестени изделия. В тази фаза се ядат чисти протеини (риби и морски дарове с черупка, пилешко, пуешко, соеви продукти), много зеленчуци и салати, бобови растения, ядки, яйца, нискомаслени млечни продукти, зехтин, олио от рапица. Забранени са скорбялата и нишестето (хляб, макаронени изделия, ориз) и захари (включително плодове). В тази фаза излишните килограми падат бързо.

Втора фаза. Хора, които имат до 5 излишни килограма, могат да започнат директно с тази фаза. При нея в менюто се връщат част от забранените храни, като добрите въглехидрати, например: плодове, пълнозърнест хляб, пълнозърнести макаронени изделия, кафяв ориз, сладки картофи. Позволено е чашка бяло или червено вино от време на време. Това е фаза за задържане на килограмите и бавното им намаляване. Продължава до постигане на оптимално тегло.

Трета фаза. Тя започва, когато оптималното тегло е постигнато и целта й е най-вече за задържане и превключване на по-здравословен режим на хранене, който често остава за цял живот. В тази фаза няма напълно забранени храни. Номерът е в степенуването им: от здравословни към не толкова полезни (като парчето торта например).

Повече движение

Диетата „Саут Бийч“ има една особеност – трябва да се прави в комбинация с двигателни упражнения. В първия етап се препоръчват ходене и лека гимнастика. Вторият включва по-координирани и усилени тренировки, плюс ходене с бърза крачка. В третата фаза упражненията стават все по-интензивни и предизвикателни. Задължително се включват релаксиращи техники.

Диетата се различава от познатите протеинови режими, тъй като в нея има въглехидрати и ограничени мазнини


В новия брой

В новия брой на ELLE сваляме и палтата, и маските!