С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Средиземноморска диета: какво още чакате?

Десислава Найденова-Вичева • 15.04.2019

Думата „диета“ кара много от нас да настръхват. Безвкусна храна, оскъдни порции, пресмятане на калории и много, много дисциплина. Когато обаче става въпрос за средиземноморската диета, нещата са различни.

Средиземноморска диета: какво още чакате?
 © istock

Думата „диета“ кара много от нас да настръхват. Безвкусна храна, оскъдни порции, пресмятане на калории и много, много дисциплина. Когато обаче става въпрос за средиземноморската диета, нещата са различни.

Средиземноморската кухня е сред най-вкусните в света. Освен това, както ще видите след малко, тя носи редица сериозни ползи за здравето. И не на последно място, традицията повелява да седнем заедно около масата, да споделим храната и времето си, да се насладим максимално.

ХРАНИ

  • Много: пресни зеленчуци и плодове, зехтин, пълнозърнести храни, билки и подправки, ядки, семена, бобови култури, паста, кафяв ориз
  • Умерено: риба и морски дарове, бяло месо, някои млечни продукти, вино с храната
  • Малко: червено месо, масло, сладкиши

5 ВАЖНИ ПОЛЗИ ЗА ЗДРАВЕТО

1. Води до здраво сърце

Консумацията на мононенаситени мазнини и омега-3 е свързана с намаляване на сърдечносъдовите заболявания. Нещо повече, според проучване, представено на конференция за сърдечни заболявания в Рим, вероятността за ранна смърт при хора, които са на диета, богата на зеленчуци, ядки, риба и зехтин, е с 37% по-малка, отколкото при тези, които консумират редовно червено месо и масло.

2. Предотвратява диабета

Средиземноморската диета включва качествени източници на протеин и здравословни мазнини и е с ниско съдържание на захар. Всичко това допринася за превенцията на диабета.

СЛЕДВАЙТЕ ПРИНЦИПА НА УДОВОЛСТВИЕТО И... ОТСЛАБВАЙТЕ!

3. Помага за борба с деменцията

Диетата е свързана с по-ниски нива на болестта на Алцхаймер, тъй като насърчава приема на здравословни мазнини (ядки и зехтин), както и този на плодове и зеленчуци, които действат противовъзпалително. И двата вида храни спомагат за борба срещу нарушенията на мозъчната функция, причинени от свободни радикали, интоксикация и възпаления.

4. Подобрява настроението

Освен физически ползи за здравето средиземноморската диета предлага и умствени ползи. Чрез възприемането на традицията да седнете със семейството и приятелите си, за да се насладите на вкусните ястия, вие се ангажирате в разговор, което ви помага да намалите стреса и да се отпуснете.

7 ИДЕИ ЗА ОТСЛАБВАНЕ

Не забравяйте и редовната физическа активност, която има положително въздействие върху общото психическо състояние.

5. Помага за борба с рака

Биологичните механизми за превенция на рака при средиземноморската диета са свързани с благоприятния ефект от балансираното съотношение на омега-6 и омега-3 есенциални мастни киселини и големите количества фибри, антиоксиданти и полифеноли, съдържащи се в плодовете, зеленчуците, зехтина и виното.

Диета за стягане на кожата

Назад Напред


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE