С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Студът ни прави по-гладни

07.10.2019

Как да не прекаляваме и да запазим добрата си форма и през есента и зимата?

Студът ни прави по-гладни
 © iStock

Доказано е: студът увеличава апетита. Какво да правим и да не правим, за да запазим добрата си форма и през есента и зимата? Ето няколко полезни насоки.

1. Подходящият снакс

Опитайте се винаги да имате подръка храни като кисело мляко, ядки, плодове и мюсли. Те са подходящи за малките закуски и междинни хранения. Вечерята трябва да бъде най-малко три часа преди лягане – това е другото правило, което е добре да спазвате, за да запазите линията си от лятото.

2. Намалете скоростта

Предъвквайте добре дори най-малкия залък – процесът на храносмилане започва още от устата. Внимателно и осъзнато сдъвквайте дори и най-малката хапка. От това зависи и степента на засищане. Ако не бързате, може да се нахраните с малко.


АНТИСТРЕС ДИЕТАТА, КОЯТО ДА ПРОБВАТЕ ТАЗИ ЕСЕН


3. Не смесвайте

Станали ли сте от масата с усещане за тежест в стомаха? Виновни за това са виното, водата, лимонадата или която и да било друга течност, която сте комбинирали с ястието. Това усложнява отделянето на храносмилателни сокове в стомаха, както и процеса на храносмилане и усвояване на храната.

4. Винаги навреме

Може би сте свикнали да ядете рядко, но по много? Този режим намалява скоростта на метаболитните процеси и повишава нивото на холестерола в кръвта. Това може да причини увеличаване на теглото и здравословни проблеми. Създайте си навик да се храните не по-рядко от 5-6 пъти на ден, т.е. през 3 часа с равномерни порции. Това може да включва и течните коктейли с високо съдържание на протеини и въглехидрати.


ДИЕТА НЕ ЗНАЧИ ГЛАДУВАНЕ. ЗАПОЧНЕТЕ С ТЕЗИ 6 ОСНОВНИ ПРАВИЛА


5. Не забравяйте водата

Откажете се от пакетираните храни, сериозно! Те са пълни със захар и нямат нищо полезно в състава си. Заменете ги с вода и билков чай и задължително се придържайте към 2.5 л вода на ден. Външният израз на по-малкото количество вода на ден може да се изразява в оттоци и подуване на тялото. А вътрешният – вероятност от камъни в бъбреците и в жлъчката.

6. Полезни добавки

Ако нямате възможност да включвате в режима си на хранене всеки ден риба и пресни зеленчуци, включете витамини и минерали под формата на добавки, които съдържат калций, магнезий, цинк, омега-3. За да подобрите храносмилането си, включвайте пълнозърнести продукти и плодове с фибри.

7. Меню за спорт

Ако мечтаете за красиво релефно тяло, час и половина преди тренировка се хранете със сложни въглехидрати. Това включва която и да е зърнена култура с изключение на грис и мюсли. Не прекалявайте – 100 грама са напълно достатъчни, за да ви дадат сили и енергия. Час след тренировката наблягайте на храната с белтъчини.

Как да отслабнем за 15 дни, ако не можем без сладко?

Назад Напред


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE