С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Засищащи храни за строен силует

01.01.2018

Достатъчно е внимателно да подберем хранителните продукти в менюто си, за да се доближим до мечтания силует.

Засищащи храни за строен силует
 © iStock

Картофи

Със своите 92 ккал на 100 г картофите са сред най-засищащите храни. Те могат да се приготвят по различни начини – на пюре, салата, варени, печени и т.н. В 100 г се съдържат също 3,2 г протеини и 2,8 г фибри, които допринасят за хранителната им стойност. Картофите са и антиоксиданти, предпазващи от вредите на свободните радикали. Някои проучвания ги определят като полезни срещу лошия холестерол и за превенция на сърдечносъдовите заболявания. Внимавайте все пак как ги приготвяте – най-диетични са на пара.

Бяло месо

Бялото пилешко и пуешко месо са съюзници в борбата за тънка талия. Белите меса съдържат много малко мазнини и са ниско калорични – 100 г пуешко доставят едва 140 ккал, като в същото време съдържат 30,2 г протеини с голям засищащ ефект. Консумацията на протеини води до синтезата на глюкозата в червата. След това тя попада в кръвта и позволява към мозъка да бъде отправен сигнал за засищане. Така се удължава периодът до следващото огладняване.

Храната вдъхновява и в снимки

Назад Напред

Червен боб

Бобовите храни са доказано полезни за контрол над диабета, за превенция на сърдечносъдовите заболявания и рака на дебелото черво. Червеният боб има предимството, че е особено богат на разтворими и неразтворими фибри, които допринасят за доброто засищане. В 100 г варен червен боб се съдържат само 125 ккал.

Обезмаслена извара

Малко обезмаслена извара в комбинация с един варен картоф е идеалното блюдо за преодоляване на глада за няколко часа напред. В 100 г обезмаслена извара няма мазнини, калориите са едва 48, а протеините – 8 г. Освен това в същото количество се съдържат 120 мг калций, което представлява 15% от необходимата дневна доза от този ценен елемент.

Ядки

Ядките - шам-фъстък, бадеми, орехи и семена - съдържат много здравословни мазнини. Консумирайте ги неподсладени и сурови. Можете да ги комбинирате със сушени плодове за още по-добър засищащ ефект. 

© iStock


В новия брой

Корицата на новия брой на сп. ELLE