С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

20 години стил и класа в топлата прегръдка нa Max Mara

Кристиан Пижов • 10.11.2018

Тази година емблематичният италиански бранд отбелязва 20-я си юбилей на българския пазар

20 години стил и класа в топлата прегръдка нa Max Mara

От авангардната идея до градиозния успех

През 1951 г, Акиле Марамоти, току що дипломиран адвокат, избира да се посвети на висшата мода. Семейна страст, наследена от неговата прабаба Марина Риналди, която в края на XIX век ръководи луксозно шивашко ателие в сърцето на Реджио Емилия, Италия. Мечтата му – да произвежда висококачествено дамско облекло. Идея, на пръв поглед авангардна за времето и мястото си, когато модата се e считала само за занаят.

Но ето, че тя става реалност с представянето на първото му палто в цвят камел, което по-късно се превръща в икона и емблематичен червен костюм. Те дават ясна посока на развитието на бранда и рисуват точните характеристики и отличителни черти, които могат да бъдат намерени в следващите колекции на марката и досега - изчистени кройки и строги линии, модели, вдъхновени от брилянтния френски стил, който е на мода по онова време, но с типичния италиански привкус.

Успехът е мигновен и продължава с пълна сила, като в края на 60-те, когато Лондон е епицентър на модата, Марамоти улавя духа му и го пренася в новосъздадената си линия Sportmax, която адресира младите жени, които се стремят към различен външен вид.

Остатъкът от историята е повлиян от по-скорошни събития в модата: еволюция на костюма, разделяне на частите на дрехата и нарастващите изисквания на дамите, които довеждат до създаването на десетки колекции, сезон след сезон; различни по целеви групи и имидж, с цел по-пълно задоволяване на нуждите на всяка една жена.

Днес MaxMara предлага различни колекции и линии, безброй идентичности. Всички те притежават общите характеристики на продуктите, предлагани от компанията от Реджио Емилия: качество, стил и уважение към личността. Max Mara Fashion Group S.r.l.се състои от: Max Mara (Max Mara Sfilata, Max Mara Elegante, Max Mara Studio, Max Mara The Cube, Max Mara Atelier, ‘S Max Mara, Max Mara Accessori, Max Mara Occhiali, Weekend Max Mara), Sportmax (Sportmax Sfilata, Sportmax Code), Marella, iBlues, Pennyblack, MAX&Co., Marina Rinaldi.

През годините имена, като Емануел Кан, Карл Лагерфелд, Лучано Сопрани, Гай Паулин,Жан-Чарлс де Кастелбажак, Долче и Габана, Ана-Мария Берета, Нарсизо Родригез и Франко Москино, са допринесли, по един индивидуален начин, за изменение на понятието „жената Мax Mara”.

Съвременният облик на бранда е модел и отправна точка за италианския и международния прет-а-порте свят. А страстта и решителността, както и иновативната традиция, започната от основателя Акиле Марамоти отпреди повече от 60 години, се продължават от новото поколение на фамилията, което упражнява висшия мениджмънт на компанията с подкрепата на опитни специалисти.

В България - мечтата се сбъдва преди цели 20 години

Max Mara стъпва на българския пазар, носейки ценностите, които я отличават от всички други компании по света – безупречно качество, изключително модно съдържание, съответствие на категориите – цена, носимост, майсторска изработка, иновация. Тя стартира своя път през 1998 г, доверявайки се на предприемаческата креативност на ексклузивния си представител – фирма MDL. Днес компанията, представлява на българския пазар освен пълното портфолио на Max Mara Fashion Group S.r.l., така и още от най-известните брандове в света, сред които Dior, Gucci, Dolce&Gabbana, Givenchy, Moschino, Paul Smith, Alexander Mc Queen, ErmenegildoZegna, Marc Cain, Furla, Palmers, Benetton и др. Президент на компанията е г-жа Илияна Алипиева.

Max Mara идва, за да разшири хоризонтите с мода, която не се описва, а чувства.Тя се превръща в лична униформа за дамите с изтънчен вкус и фина чувствителност към детайла, за жените, притежаващи осъзната женственост, нежна сила, твърда увереност. Те носят Max Mara като символ на своя социален статус, като олицетворение на престиж и класова принадлежност. Те оценяват достойнствата на марката, откривайки идентичността си чрез богатото разнообразие от колекции, които предлагат цялостни визии за всеки момент от деня. Max Mara създава и своята българска аудитория – дами с визия, изпреварила времето си. Истински модни икони, които не слизат от подиума, но омагьосват ежедневно с присъствието си, със своя дух и финес. Дами, които се отличават от масата, създавайки собствения си образ чрез облеклата и аксесоарите на луксозната италианска модна къща. В тях те откриват вълнуващ и непреходен стил, синтез на много идеи, класика, превърната в модерност, практична елегантност и функционална простота. Двадесет години те възпитават своя стил и градят идентичността си с изразните средства на световния топ бранд – палта икони, power dressing, непреходни модели, брилянтно съчетавайки всеки детайл от визията си.

Max Mara ще продължи да поддържа духа им чрез креативността на своя стил и ще запази позицията си на любим бранд, защото да си жена Max Mara е начин на живот.

Класическото не винаги означава консервативно. Особено, когато се слее с котешки сексапил, готически шик  и звезден блясък

Култура и субкултура, икони, символи и метафори: за есен-зима 2018 Max Mara работи с диалектиката на модата, за да създаде усещане за приглушеност и тлееща енергия. Косвеният конформизъм на висшето облекло дава път на съвременния стил на работещото момиче: бариерите падат, когато ъндърграундът въздейства на установения дрескод. На фокус са:  палтото Teddy Bear,  вълнените палта, пищните драперии, леопардовите принтове, ситното сиво райе, ресните, тоновете на камел и яркорозово.

 

Иконата Teddy Bear

През няколко години Max Mara представя колекция, вдъхновена от историята на бранда и ценностите му.

Една година по-рано творческият директор на Max Mara Иън Грифитс прекарва дълго време в архива на модната къща, за да преоткрие богатите палта Teddy Bear. Те се появяват на бял свят през 80-те, създадени от плюш от висококачествени нишки – първоначално разработен в Германия за изработване на луксозни плюшени играчки.

Той открива не само, че материята вече не се произвежда, но и фабриките производители са затворени и голяма част от информацията изгубена. Така неговият екип работи усърдно заедно с италиански производител, за да създаде отново технологията за изработка на уникална материя от изкуствена кожа от чиста камилска вълна на базата на коприна. Почитатели на иконичното палто са имена, като Ким Кардашиян, Карин Ройтфелд и Рита Ора. 

 


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE