С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

От най-грандиозното шоу до пълен провал и бойкот. Какво се случи с Dolce&Gabbana в Китай?

Тереза Восканян • 22.11.2018

С расистките си коментари Стефано Габана сам саботира ревюто на бранда си в азиатската страна

От най-грандиозното шоу до пълен провал и бойкот. Какво се случи с Dolce&Gabbana в Китай?

Италианската модна къща Dolce&Gabbana отмени шоуто си в Шанхай, пише Ройтерс, цитирайки съобщение от компанията. Причината за отмяната се дължи на скандала, породен часове преди шоуто в Instagram.

В очакване на шоуто, Dolce&Gabbana стартираха онлайн рекламна кампания с три клипа, наречени Eat with Chopsticks. Във видеото жена с азиатски вид, носещa рокля от най-новата колекция на модната марка, се опитва да яде традиционна италианска храна с пръчици - огромна порция от спагети с домати, пица "Маргарита" и гигантски канелен десерт. Мъжки глас наратира и коментира колко голям е размерът на храната и след това дава наставления на модела как правилно да използва клечките.

Клипът предизвика възмущение в азиатската страна и потребителите се обидиха от стереотипния образ на китайския народ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by @iamdreambarbie on

 

 

Според Ройтерс, това се превърна в най-популярната тема на китайския микроблог Weibo, чийто брой потребители надхвърля половин милиард души.

Потребителите на услугата обвиниха Dolce&Gabbana в расизъм и започнаха да изискват премахването на видеоклиповете. Хаштагът #BoycottDolce се популяризира в интернет. В Weibo рекламите изчезнаха в рамките на 24 часа, но те все още могат да се видят в Instagram и YouTube.

Ситуацията се влоши от коментарите на дизайнера и съсобственик на модната къща - Стефано Габана. В своя Instagram акаунт той започна да напада азиатците, които са критикували кампанията. В лични съобщения до тях той говори с изключително унизителни епитети за китайците и за страната като цяло, наричайки ги "Невежа, мръсна, миризлива мафия". След като тези негови думи станаха публични, дизайнерът бе принуден да се извини и добави, че неговата страница в Instagram е била хакната. "Обичам Китай и китайската култура. Извинявам се за случилото се", се оплака Габана.

Все още не е възможно да се получат официални коментари от модната къща. 

Шоуто на Dolce&Gabbana нареченo #DGTheGreatShow, трябваше да се превърне в забележителност за модния свят. То щеше да се състои в изложбения център в квартал Пудонг в Шанхай  - симбиоза межу модно шоу, представление с танци, музика и технологии. Представители на модната къща по-рано заявиха, че "това ще бъде най-голямото събитие по рода си, организирано в страната тази година".

След скандала всички китайски знаменитости официално заявижа, че няма да присъстват на шоуто и няма да купуват повече неща от италианския моден бранд. Модната агенция дръпна обратно своите 24 модела, които бяха букнати за голямото шоу в Шанхай. Китайски инфлуенсъри публикуваха кадри как изхвърлят и горят дрехи, аксесоари и обувки на D&G, които притежават.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Fashion China (@fashionchina01) on

 

Така модната марка беше принудена да отмени шоуто си като написа в официалните си канали, че Китайското министерство по туризъм е анулирало ревюто им в Шанхай. 

Китайските купувачи са световни лидери в купуването на луксозни стоки и допринасят за повече от една трета от глобалните разходи. През 2018 г. световният пазар на луксозни стоки е нараснал с 6% до 260 милиарда евро, според американския Bain&Co и Италианската асоциация на производителите на изделия.

Сегашната ситуация няма да доведе до затварянето на магазините на D&G в Китай, но може да се очаква спад в продажбите им. Дизайнерите на модната къща не се славят със своята политкоректност, а тагът #BoycottDolceGabbana се появи преди няколко години, когато те бяха обвинени в расизъм заради сандали, на които се четеше думата "SLAVE".


DOLCE&GABBANA БОЙКОТИРАТ ... СЕБЕ СИ


В един момент самите Dolce&Gabbana пуснаха иронични фланелки с принт #BoycottDolceGabbana. Въпреки противоречивия им имидж, продажбите на модната марка засега растат - те са направили 1 милиард евро през 2016 г. и 1,1 милиарда през 2017 година.

Пазарът на Китай е важен за Dolce&Gabbana и това шоу беше планиран ход на бранда. Очаква се до 2025 година дялът на китайските луксозни потребители да нарасне до 46%, което ще превърне азиатците в най-големите покупатели на луксозни стоки. 

Модните дизайнери често страдат от своето несдържано поведение.

През 2010 година Джон Галиано загуби поста си на творчески директор на френската къща Christian Dior, след като публично обиди еврейска семейна двойка в парижкото кафе La Perle.


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE