Преминете към основното съдържание

Превъзходството на Уанг

Магьосникът на high street модата обича спортните дрехи
© IMaxTree

До модните шедьоври на Александър Ванг се докоснахме през ноември, когато H&M пусна капсулна колекция в сътрудничество с дизайнера. За първи път американски дизайнер бе избран да продължи традицията и това бе току-що навършилият 30 години Уанг. Да, всички обичат Уанг – един от най-прогресиращите млади творци в САЩ. За по-малко от десетилетие той успя да създаде световноизвестен бранд и заедно с това да стане криейтив директор на Balenciaga. Колко дизайнери могат да се похвалят с това?

Новата мания

Александър Уанг уверено дебютира със своя лейбъл на Седмицата на модата в Ню Йорк с колекция за пролет/лято 2007, а момичетата от пръв поглед се влюбват в неангажиращия му стил. Други пък тайно издирват покана за неговите епични афтърпартита, като карнавал в газ станция например, които се превръщат в най-горещите точки от модната седмица. Не по-малко обаче аплодисменти получават моделите на Уанг на подиума, които бързо се превръщат в задължителна част от гардероба на фешънистите. В САЩ името на младия дизайнер бързо се превърна в символ на модерност. Имаш ли Уанг, значи си „куул“. Ако парижаните искат да носят Isabel Marant, с чийто бранд бе миналогодишната колаборация на H&M, то зад океана всяко момиче иска да бъде с Уанг, особено работещите модели, които извън обектива на камерите носят предимно семпли копринени рокли, кожено яке и обикновени oversize пуловери.

„Мисля, че H&M направиха невероятни колекции, включвайки в тях емблематични модели на луксозни брандове като Versace и Maison Martin Margiela, но ние сме по-млада компания и аз не виждам смисъл да представям неща от преди няколко сезона“, казва Уанг на снимачната площадка на ELLE с модела Франки Райдер в Ню Йорк (Франки засне част от колекцията). „Някои идеи са вдъхновени от предишни проекти, но 90% от моделите са напълно нови“, обяснява още младият дизайнер.

Със своята продуктивност и новаторско виждане, Уанг пренаписва сценария на висшата мода и налага high street визията като напълно нова категория. „Винаги до някаква степен съм се впечатлявал от облеклата на спортните отбори“, казва още Александър, който продължава да стои далеч от фитнес залите и който винаги е странял от спортните занимания в частното си училище в Сан Франциско. Но това не му пречи да се вдъхновява именно от спорта.

„Спортната култура заема важна част от нашето общество и за мен е любопитно да наблюдавам колко навътре са хората в нея.“

Уанг неведнъж е показвал този свой интерес към спортните екипи. Видяхме го и в колекцията за пролет/лято 2010, която беше изпълнена с блузи с обемни рамене и кожени шорти с висока талия, напомнящи за екипите от американския футбол. „Да имаш възможността да създадеш спортен сутиен, безшевен пуловер или яке, което предпазва от дъжд, с материите, с които ние го направихме, и всички те да носят моя бранд отгоре, е наистина вълнуващо“, споделя още дизайнерът за предимствата да работиш с H&M и техните ресурси.

© IMaxTree, Александър Уанг

Извън залата

Като дете, израснало през 90-те, Александър Уанг е не по-малко пленен и от брандирането. От онова натрапващото, с което всички могат да разберат каква марка носиш. Точно затова и в колекцията му за шведската компания моделите „крещят“ неговото име, а на момичетата точно това им харесва. Къси топове, клинове и чорапи се заиграват с логото в различна големина и по различен начин. И въпреки че на пръв поглед изглеждат изцяло спортни, е срамота да ограничите носенето на тези дрехи единствено в залата. Това е идеята и на самия Уанг. „Колекцията не е създадена специално за това“, уточнява той. „Тя е и за моментите, в които просто искаш да се развихриш на дансинга.“ Да, момичета, оставете и Уанг да прояви чувството си за хумор и да изрази своето виждане за стилните и модерни градски хора. Въпреки това в колекцията не по-малко интерес предизвикват аксесоарите – постелка за йога, бутилка за вода, хавлия, очила за плуване и слънчеви очила с лента, както и връхните дрехи. „Наистина исках да създам мултифункционални модели за жените, които водят динамичен начин на живот. Защото те нямат време да не се чувстват удобно в дрехите си или да бъдат ограничени от собствения си гардероб.“

 

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser