С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

"Ще ти покажа кой е шефът, Кейт Мос"

Зорница Вълкова • 24.09.2017

Или как остроумното момче на британската мода Хенри Холанд превърна House of Holland от амбициозен бранд за тениски в една от топ модните къщи на Лондон?

Хенри Холанд
Хенри Холанд © getty

Една от тениските в първата колекция на Холанд гласи: “Ще ти покажа кой е шефът, Кейт Мос” (“I’ll show you who’s boss, Kate Moss”).

Сега, 11 години по-късно, ако госпожа Мос не е разбрала, кой е шефът, то поне света разбра, кой е Хенри Холанд - смелият индивидуалист, който покорява модните върхове с вечно изрядна прическа, и живият пример за това, колко подценен е британския хумор.

Основателят на модната къща “House of Holland” е личност със силно изразен собствен стил и влечение към различното.

Дизайните му са смели и закачливи, какъвто е и самият той. Цветовете и формите, с които експериментира несъмнено привличат вниманието и интереса на всеки един от нас. И всичко това той ни доказа за пореден път с най-новата си колекция, която представи преди броени дни на Лондонската седмица на модата.

Въпреки че прави първите си стъпки в модната индустрия едва през 2006 година, успешният английски дизайнер може да се похвали с много повече от собствена модна къща и международна популярност. За сравнително кратката си кариера Хенри има зад гърба си сътрудничества с Levi Strauss & Co, Harrods, Le Specs, Revolve и рекламни кампании с известни личности като Игги Азалия, Агнесс Дейн, Адвоа Абоа, Йоана Гика. Въпреки всичко, най-грабващата част от историята му е именно нейното начало.

© House of Holland

Преди само 11 години, до тогава безизвестният Хенри Холанд намира заровена в съзнанието си идея за покоряване на модните висоти. Тя е свързана с нещо съвсем семпло, но в същото време безкрайно дръзко – слоган тениски.

Това хрумване му се вижда толкова гениално, че веднага се заема с неговото осъществяване. Така се ражда и съдбовната му първа колекция, която му проправя пътя към модния свят и хората в него.

Въпреки, че Вивиан Уестууд е дизайнерът вдъхнал живот на слоган тениските, Хенри Холанд е този, който намира начин да ги използва, за да възкачи на модния небосклон. Това той постига като използва закачливи надписи, свързани чрез рима или директно обръщение с имената на модни икони.

Хенри Холанд и Агнес Дейн на ELLE Style Awards 2009
Хенри Холанд и Агнес Дейн на ELLE Style Awards 2009 © getty

Разбира се, Холанд до голяма степен дължи популярността на своята първа колекция и на най-добрата си приятелка, моделът Агнес Дейн, която по това време е една от топ моделите и стайл икони. Агнес става лице на House of Holland и носи закачливите му тениски в електрикави цветове, както през деня, така и на събития и партита. 

Ако попитаме младия дизайнер какъв е ключът към успеха, е много възможно отговорът му да е “онова, което те различава от другите”.

Както самият Холанд твърди, в колекции си всеки дизайнер оставя по частичка от себе си. В неговия случай тази частичка е силно свързана с националността и култура му. Може да се каже, че вратите към модната индустрия се отварят за него, благодарение на британския му хумор. Според Холанд това е и нещото, което го прави уникален. И дори да сме съгласни с това твърдение, ние бихме добавили и изключителна смелост, дързост, необятни амбиции и не на последно място – изпипана идея и не на последно мясти, онези вдъхновяващи лица, които носят дрехите му и предават и разпространят посланието и настроението на бранда. 

House of Holland пролет/лято 2018
House of Holland пролет/лято 2018 © Снимка: Ирена Божилова

House of Holland пролет/лято 2018

Назад Напред


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE