Преминете към основното съдържание

Всичко, което прави модата по-достъпна, носи позитиви

Главният дизайнер на H&M - Пернила Волфарт, в ексклузивно интервю за elle.bg

За първи път дамската и мъжка колекция H&M Studio ще бъдат достъпни за пазаруване онлайн веднага след като бъдат показани с модно шоу в Париж на 1 март, както и в избрани магазини още на следващия ден, включително и в София, бул. „Витоша“ 6. Детската колекция също ще бъде достъпна тогава. И трите линии на H&M Studio носят послание за любов. Вдъхновени от балета и спорта, в тях умело са съчетани комфорта, елегантността, модерността и всичко това с един минималистичен почерк. Почеркът на Пернила Волфарт, главен дизайнер и артистичен директор на H&M. Повече за новия начин на представяне на H&M Stuido SS17 и за колекциите разказва самата тя.

Пернила Волфарт

Защо решихте да представите новата колекция H&M Studio SS17, използвайки новата концепция в модната индустрия – „See Now, Buy Now”?

Ние вярваме, че „See Now, Buy Now” има смисъл за клиента, а клиентът винаги е бил основният ни фокус. Това, че скъсяваме значително времето между представянето на колекцията и пускането й в продажба, правейки H&M Studio достъпна в магазините веднага след ревюто, се надяваме да бъде оценено от клиентите ни. Ние ценим директната комуникация с клиентите ни, която можем да имаме чрез „See Now, Buy Now”, така както чрез live-streaming-а в различните социални мрежи. Що се отнася до бъдещето, смятам, че всичко, което ни доближава още повече до хората и прави модата по-достъпна, носи позитиви.

Това ли е бъдещето на модата и дали няма да работи добре само при големите модни брандове?

„See Now, Buy Now” е само част от промените, които се случват в модата в момента, които ще определят бъдещето. Например, показването едновременно на дамската и мъжката колекции се превръща в нещо естествено и модерно. Мисля, че социалните медии са оформили и ще продължат да оформят накъде върви индустрията, както за големите, така и за малките брандове. Има повече комуникация между марките и техните клиенти, което на нас много ни харесва.

Новата колекция H&M Studio SS17 носи послание за любов. Какво друго ви вдъхнови за нея?

Да, и изпращаме това послание буквално, защото при някои от моделите сме използвали думата „любов“ като щампа и то нееднократно. Нещо като римайндер, за да не забравяме какво наистина е важно. Но като цяло се вдъхновихме от изискаността, страстта и силата на балета, като добавихме свеж модерен привкус така, че женствените набори, дантелата, коприната, прозрачните слоеве и обеми да бъдат балансирани чрез повече спортни детайли като намачкан найлон, райе и еластични ленти.

И за този сезон на модния подиум видяхме много вдъхновения от спортните облекла. Не можем вече и без маратонките си. Как се стигна до това?

Спортният привкус в модата е резултат на това, което бих нарекла „comfy cool” - желанието ни да се чувстваме комфортно, но заедно с това и да изглеждаме добре. И продължава да бъде силен тренд, защото спортните облекла винаги изглеждат страхотно, когато се миксират с други трендове, и е толкова лесно. Една романтична рокля придобива модерен облик, съчетана с кецове, а суитчър с високи токчета е напълно неочаквано, но толкова стилно.

Има ли иновации в материите, които използвате в тази колекция?

Използваме намачкан найлон, който има памет т.е. ще придобие формата на тялото и движенията ви. Има и няколко модела от много фин найлон, който напомня на коприна, като една от роклите в колекцията, която е дълга, обемна и много лека. Чистата коприна също присъства в колекцията и придава лека ефирност, която контрастира добре с органичния памук и плетивата.

Още по етикети

мода , дизайнери
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser