С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Защо се промениха логата на едни от най-големите модни брандове в света?

Кристиан Пижов • 13.08.2018

За някои това е леко освежаване и стъпка към по-модерно звучене и визия, но за други това означава коренна промяна

Защо се промениха логата на едни от най-големите модни брандове в света?

Създаването на ново лого не е никак лесна задача, защото основните правила са, че то трябва да е разбираемо и лесно разпознаваемо от потребителя. Освен това е необходимо да има заложена идея, евентуално скрита символика и връзка с дейността на компанията. Но в днешни дни дотолкова сме свикнали с логата на големите популярни брандове, че много бързо забравяме какви са били преди време, когато марката се е появила на пазара.

За някои промяната на логото на даден бранд е неразбираема, но за други, това е ясен знак, че в компанията настъпва генерална промяна. За това решихме да ви разкажем какви са причините за смяната на логата на едни от най-големите модни брандове:

Burberry

Преди броени дни стана ясно, че и един от най-емблематичните британски брандове Burberry сменя своето лого. Новият творчески директор на марката Рикардо Тиши публикува в официалния Instagram профил новото лого и новите монограми. Те ще бъдат показани на живо по време на дебютното шоу на дизайнера през септември. Заедно с Тиши върху проекта е работил и известният художник и графичен дизайнер Питър Савил. Това не е първата му работа над дизайн на лого за моден бранд. Питър е работил за Джил Сандър, Йоши Ямамото и също така е създател на новото лого на Calvin Klein за Раф Симонс.

Calvin Klein

Както стана ясно, и тук името на графичният британски дизайнер Питър Савил е замесено около промяната на логото на Calvin Klen. Това беше и първата промяна за марката, идваща от новия творчески директор Раф Симънс. Въпреки, че модните критици и всички останали почитатели на модата не приеха с отворени обятия новото минималистично лого, Раф заяви, че това е стъпка към "завръщане към оригиналния дух на бранда". 

Balenciaga

Миналата година стана ясно, че Balenciaga поемат нов път в историята си. Модната къща представи ново лого по време на ревюто на колекция пролет-лято 2018 в Париж. Това е съвсем нова глава в историята на модната къща – емблематичното лого на Balenciaga претърпява метаморфоза. Вдъхновени от яркостта на знаците и сигналите в градския транспорт, марката представи новата емблема, която впечатли всички с характерен минимализъм. Новата емблема бе представена от Демна Гвасалия, който е художествен директор на марката от 2015 година.

Yves Saint Laurent

Точно преди 6 години творческият директор на френската модна къща "Ив Сен Лоран", Хеди Слиман, реши да промени името на иконичния бранд, който вече ще се казва "Сен Лоран Париж" ("Saint Laurent Paris"). Според него тази стъпка била необходима, за да даде на марката по-модерно звучене и визия. Слиман разкрива, че основното вдъхновение за промяната e било продиктувано от всекидневната линия "Saint Laurent Rive Gauche", която е лансирана през 1966 г. и за тогава е била абсолютен символ на "съвременността и свободата".

Fendi

От създаването на марката през 1925 г. до сега логото на италианския моден бранд Fendi е претърпяло доста метаморфози. Последната е от 2013 г., когато Fendi правят и поредната крачка за оригиналната идентичност на името си, като добавят в своето лого Roma. Новото лого Fendi Roma дебютира за пръв път на обновения www.fendi.com и вече ще асоциира марката директно с родния й Рим. 

Maison Martin Margiela

Логото на Maison Martin Margiela често е определяно като едно от най-интересните и загадъчни лога в модната индустрия. Може би се питате какво означават цифрите от 0 до 23? Под всяко едно число се крие символика, изразяваща всяка от специфичните линии на марката. Например под числото 1 е дамската линия на марката, 3 е числото, което обозначава парфюмерийните продукти на Margiela, а под номер 8 стои линията от очила. Други, които са значими са:  мъжко облекло (10), аксесоари (11),  мъжка колекция (14) и обувки (22). Съответният номер е кръстен на етикета на всяка дреха и така например, по този начин на чифт маратонки ще намерите малък кръг около числото 22. Интересно, нали? 

Макар, че това е едно от най-ембелматичните лога в модата, преди 3 години управата на Maison Martin Margiela решават, че повече няма да използват в името си името на своя основател. Също както и Saint Laurent се лишиха от името Yves преди години, така и екстравагантният моден бранд смята, че трябва да се раздели с миналото. Мартин Маржела няма намерение да се връща към активна дейност, особено сега, когато начело на модната къща е не по-малко знаменит дизайнер като Джон Галиано. Смяната на курса, което се изразява в избора на нов креативен директор и нова творческа енергия все още е незабележима за феновете на марката и действа окуражаващо за промяната във всички сфери на дейност – от маркетинговата стратегия до имиджа в медиите. Смяната на името е сериозна крачка след дебюта на Галиано на подиума на Margiela на 13 януари 2015 г. Но при всички случаи това е знак за еволюция на марката, която е открита и гъвкава, а също и в готовност за евентуалните критики от страна на търговци и медии. Макар опитът на Saint Laurent да беше по-скоро с негативен ефект.


В новия брой

Колко е лесно да бъдем щастливи през есента!