С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Защо гледаме все повече сериали

Петра Денчева • 23.03.2018

Вече ни е достатъчна само връзка с интернет, за да имаме достъп до домашно кино 24/7

"Игра на тронове"
"Игра на тронове" © HBO

Годината е 1997 и създателят на Netflix – Рийд Хейстингс, тъкмо отива на фитнес, когато получава съобщение от кварталната видеотека, че е просрочил времето за взимане под наем на касетката с „Аполо 13“.

Рийд се замислил, че във фитнеса можел да реши кога, колко често и колко дълго да тренира. Тази услуга му харесвала. Искал и с останалата част от начина му на живот да е така – да се вписва лесно в ритъма на големия град.

Прожекция 24/7

Ето как Рийд измислил за себе си (и за нас) един нов вид кино – с работно време 24/7, за да купуваме любимите си филми, когато можем.


                                "ИГРА НА ТРОНОВЕ" ЩЕ СЕ ВРЪЩА ПРЕЗ 2019 Г.


Кино магазин, който никога не затваря и е винаги на разположение. В който гледаме сериали, документални филми и блокбъстъри, когато си искаме, където си искаме и колкото пъти си искаме. Американско игрално кино и сериали у дома, на оригиналния им език, но и с преводни субтитри.

И всичко това – без прекъсвания за реклами и без дълготрайни обвързвания (с възможност за само месечен абонамент).

Всички епизоди наведнъж

93 милиона души от над 190 държави вече са почитатели на тази идея. И на нейните екстри – собствените продукции на успешни сериали.

"Къща от карти"
"Къща от карти" © Netflix

С „Къща от карти“ Netflix задава нов стандарт в стрийминг услугите. На 1 февруари 2013 г. продукцията за 100 милиона долара е пусната онлайн – всички 13 епизода наведнъж. За да може всеки клиент да реши сам, според настроението си, дали да гледа по един епизод на вечер, или три един след друг, а защо не и всичките!

Режисьорът – номинираният за „Оскар“ Дейвид Финчър, експериментира с разказа и камерата и създава съвсем нов начин за правене на кино от висока класа, но за гледане от всякакъв екран. Домашното кино на XXI век!

По пътя на славата

В главните роли са холивудските звезди Робин Райт и низвергнатия днес Кевин Спейси, който обаче през 2013 г. си беше звезда-мечта за подобна продукция.

Нови кадри с Пенелопе Крус като Донатела Версаче

Назад Напред

И това беше знак – от този момент нататък сериалите станаха любими не само на публиката, за която те и преди това си бяха удобна форма за филмово развлечение, но и на режисьорите, актьорите и всички във филмовия бизнес, които търсеха нови форми за изява в Седмото изкуство с възможно повече аудитория. Неизвестни имена се превърнаха за една вечер в звезди. А досегашните звезди станаха още по-големи.

Фабриката за мечти 

Това не остана незабелязано от останалите в бизнеса. Появиха се новите предложения на ТВ доставчиците – отложеното във времето гледане и гледането при поискване (OD, от англ. on demand). Както и тяхното логично продължение отвъд ТВ разпространението.

"Големите малки лъжи"
"Големите малки лъжи" © HBO

Днес и Amazon Prime (на нашия пазар от година), и HBO GO (вече с възможност и за директен абонамент от крайни потребители), както и още няколко платформи за онлайн стрийминг услуги, до които засега нямаме достъп от България, са част от конкуренцията.

Доставчиците на стрийминг услуги вече са в А-лигата на Фабриката за мечти. И сега се грижат за индивидуализиране на кино магията у дома. Или дори в движение – на малките екрани.

Преди и сега

За да се потопите във вълшебството им, се нуждаете от само две неща: свързано към интернет устройство и банкова карта или PayPal.


       МЕРИЛ СТРИЙП ЩЕ ИГРАЕ ВЪВ ВТОРИЯ СЕЗОН НА "ГОЛЕМИТЕ МАЛКИ ЛЪЖИ"


Останалото са алгоритми, които ще запаметят и започнат да разпознават вашите предпочитания и ще изготвят програма специално за вас. Защото днес всичко е индивидуално. И в това е разковничето!

Днес сами сме господари на времето си. И организираме развлеченията си така, че да пасват на личните ни планове. Вместо да ходим до киното в строго фиксиран час, то идва при нас у дома. Без прекъсвания за реклами, с опцията да натиснем пауза, ако неочаквано ни звънне телефонът. Но и далеч по-убедително като актьорска игра, режисура и операторско майсторство от онова, което се котираше пред дивана в ерата на „Дързост и красота“.


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България