С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се храните през зимата

22.11.2016

5 прости принципа за зимното меню

Как да се храните през зимата
 © iStock

Да сме гъвкави е много полезно не само на килимчето за йога, но и в храненето. Дори този сезон да е беден на плодове и зеленчуци, винаги може да импровизирате и да проявите въображение. Тези прости принципи ще разнообразят храненето ви, за да поддържате тонус цяла зима.

Добро студено утро!

Сутрешното смути винаги е предшествано от 1 чаша топла вода с лимон. Зимата е добре да добавяте в топлата вода и малко мед, както и джинджифилов сок. Във вече затопления организъм много по-лесно се усвоява свежия плодов сок. Перфектен зимен микс е комбинацията от моркови, цвекло, целина, ябълки, джинджифил, магданоз и мед. Понякога може да заменяте сока със зелено смути с бадемово мляко, спанак и банан – тези съставки са на разположение през цялата година. През зимата може да правите често и шейкове със замразени плодове – ягоди, череши, боровинки, касис – те не само добавят цвят, но подобряват вкуса и дават екстра доза витамини. (повече, отколкото „пресните“ ягоди с пластмасов вкус по това време).

Повече зърнени храни

През лятото зърнените закуски са почти два пъти в седмицата, докато зимата може да закусвате с тях всеки ден. Добре е този вид закуска да е безглутенова: с елда, киноа, просо, див или кафяв ориз. През зимата може да добавите лъжица топло ленено масло, соев сос, нарязани краставици, спанак и копър. Ако добавите и авокадо, може да обядвате!

Време за салати

През зимата в салатите и гарнитурата често добавяме домати, сусам и тиквени семки. Те дават усещане за ситост и разнообразяват менюто. Ако смелите в блендера магданоз и спанак със зехтин, сол, чесън и орехи или кедрови ядки, това се превръща в прекрасно песто, което може пък да разнообрази скучната салата от краставици.

Зимни супи и гарнитури

За топлите супи и гарнитури зимата и дава доста зеленчуци: цвекло, моркови, броколи, тиква. В допълнение към зърнените храни през зимата често може да включвате в менюто си бобови растения. Фасул, нахут, леща – с тях може да подправите всяко ястие. Ако към голяма порция фасул добавите задушени зеленчуци или леща, а към салатата малко сварен нахут – вечерята е идеална. Към зеленчуковите или бобовите супи винаги добавяйте домати.

А десерт?

През цялата година любим десерт за нас е няколко квадратчета шоколад със 70% какао. През зимата може да добавите и орехи и сушени плодове. Може да си направите сурови бонбони от лешници, орехи, бадеми, сушени кайсии, смокини или кокос, рожково брашно, да ги смелит6е заедно, да оформите както прецените и да оставите да стегнат в хладилника. Така ще имате десерт за всеки ден. Към тази сме може да добавяте каквото поискате – ванилия или лют червен пипер също.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE