С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Кристен Стюарт на снимачната площадка за ELLE

24.08.2016

Бекстейдж снимки и видео от корицата на списание номер едно в света на модата

Кристен Стюарт на снимачната площадка за ELLE
 © VIRGINIE DOLATA

Целият хотел е в розово и синьо, в стила на 50-те. Намираме се в покрайнините на Ел Ей, където всичко е съхранено в оригиналния си вид. Салонът за хранене с хромирания джубокс и червените банкети, кичозните хотелски стаи и спалните с кувертюри на големи червени рози... И тъкмо когато си готов да се пренесеш в златния век на Америка, отвън влетява внезапен шум. Огромен черен „Хамър“, блестящ на слънцето като майски бръмбар, паркира в двора, а с отварянето на вратата от радиото на колата се понася оглушително нюуейв парче. Кристен Стюарт се появява, следвана от своя приятелка. Абсолютно рокендрол пристигане. Точно както подобава за актрисата, изиграла Джоан Джет в „Бегълците“.

Стройна и грациозна, 26-годишната Стюарт ми напомня с походката си за дива котка. Особено с този пронизващ поглед! Решителен, непреклонен, дързък. Напрегната е дума, която отлично я описва. Напрегнат е начинът, по който отговаря на въпросите, подбирайки внимателно всяка дума. Напрегната е, когато говори за принципите си, взимайки всичко на сериозно. Със страст, която е накарала режисьори и зрители да й се възхищават. След четирите години успешни епизоди на „Здрач“, сериалът, дал й световна слава, и нашироко одумваната й раздяла с Робърт Патинсън, актрисата се е върнала отново към независимото кино. Справка: „Облаците на Силс Мария“, номинираната за „Златна палма“ лента на Оливие Асаяс. И ето че някогашният тийн идол е станала разпознаваема и утвърдена актриса, която всеки иска. Доказателството? Играе в „Кафе общество“ на Уди Алън, с който тази година бе открит фестивалът в Кан, в „Личен купувач“, отново на Асаяс, който тепърва предстои да излезе по кината, а също и в „Дълга разходка на полувремето“ на Анг Лий.

С такъв силен темперамент, в целия му блясък, Кристен Стюарт нямаше как да не прелъсти модния свят. Чарът й очарова Карл Лагерфелд и тя вече трета година поред е лице на Chanel. След овациите миналата година за ролята й на Габриел Шанел във филм, режисиран от самия Лагерфелд, сега актрисата е лице на Chanel Makeup и линията Collection Eyes 2016. И ето че днес размишлява на глас за бързото развитие на кариерата й – с остър ум и изненадваща осъзнатост.

Лице си на новата линия на Chanel –Collection Eyes 2016, което май е логично, предвид характерния за теб опушен грим с много очна линия и тъмни сенки. Защо преди години избра точно този имидж?

Придържам се към много контрастни визии. Понякога не нося никакъв грим, обичам „суровия“ ефект. Но когато намериш подходящия грим, можеш да подчертаеш тази суровост и да я изведеш на повърхността. Харесва ми, че гримът може да прави това. Като добавяш тъмнина, можеш да видиш повече светлина.

Кое е специалното в тази нова линия грим?

Цветовете са страхотни. Червеното не е цвят, който обикновено бихме използвали за очите. Но има нещо наистина живо и донякъде кърваво в него. Много актриси от едно време посягат към него. Не непременно така, че да бъде забелязано, но по някакъв начин то привлича погледите на всички към очите ти.

Нямаш репутацията на прекалено внимаваща за дрехите и грима си. Какво ти харесва в работата ти с Chanel?

От малка ми харесва да съм част от някаква история. Харесва ми да изграждам образ, да бъда разбрана, да разкривам различни чувства пред хората. Това ми позволява да се приближа до тях, което е най-хубавото при правенето на филми. С Chanel ми се струва, че правя същото, помагам им да разкажат история. А и се получи добра професионална връзка. Може би защото Карл Лагерфелд се обгражда само с хора, които наистина обичат модата – звучи клиширано, но е самата истина. В този бизнес може да си тих на повърхността, но тук има и истинска дълбочина.

Понякога Лагерфелд може да остави впечатление за студен човек. Може ли да ни кажеш за работата ти с него?

Вярно е, има строг вид. В него има нещо, което не можеш да докоснеш. Но когато работиш с него, то остава настрана. Той става много мил, говори с всички. Усещането ми е, че неговото основно желание е да предаде информация – той знае толкова много! Особено на нас, младите. Винаги когато съм покрай него, изглежда сякаш иска да ни научи на нещо. Говори за артисти, детайли, факти, за които не сме чували. Казва: „Трябва да прочетеш тази книга“, „Напомняш ми на тази личност“... Не е свързано само с модата. Той наистина е воден от сърцето си артист.

Когато гримираш очите си с много тъмен грим, това също така е и начин да скриеш очите си от света ли?

Разбира се. Когато съм уморена или настроена отбранително, или когато не съм в настроение, избирам този вариант. За някои от събитията на червения килим гримьорът ми ме съветва: „По-добре да си с изчистен грим тази вечер, тоалетът ти го изисква. Ще е страхотно.“ А аз отвръщам: „Не, няма да го понеса. Трябва да направим „гледай-си-работата“ погледа.“ (Смее се.)

Във филма „Личен купувач“ работиш отново с френския режисьор Оливие Асаяс, с когото бяхте в екип и за „Облаците на Силс Мария“. И в двата филма играеш асистентка. Какво му е на Оливие? Защо все те вижда като помощничка? Не иска ли да бъдеш кино звезда!

Явно не! (Смее се.) Трудно е да се каже. Оливие не говори много за работата си. Пестелив е на пояснения. Предпочита ти да мислиш сам над тях. Това е неговият подход в режисирането. Забърква нещо и гледа какво ще се получи, сякаш е катализатор на мисловен процес, който предпочита да следва, вместо да контролира.

Личен купувач“ засяга по-различни теми. Може ли да ни кажеш повече?

Професията на личния купувач е встрани от основното действие. Това всъщност е история за духове – за едно момиче, което страда заради смъртта на брат си. Героинята ми е изправена пред големи житейски въпроси: мрази работата си, но пък е привлечена от красивите дрехи. Пита се: „Защо сме тук? За какво се борим?“

Какво откри за себе си покрай тази роля?

Чувствах се невероятно изолирана по време на снимките. Защото самата героиня е толкова затворена. Дори по-малките сцени, които не бяха толкова емоционално заредени, бяха трудни. Бях супер изтощена! И това си личи по лицето ми във филма – физиономия, която не се постига с грим.

Цялото интервю с Кристен Стюарт четете в новия брой на списание ELLE.

Кристен Стюарт - бекстейдж от сесията за корица на сп. ELLE

Назад Напред


В новия брой

Адриана Скленарикова с ексклузивни снимки и интервю за ELLE България