С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

#TBT: 20 години от "Baby one more time" на Бритни Спиърс

Тереза Восканян • 17.01.2019

Предлагана на TLC, отхвърляна от Робин, песента дава старт на кариерата на Принцесата на попа

#TBT: 20 години от "Baby one more time" на Бритни Спиърс

Няма милениал на тази планета, който да не знае на изуст хитовата песен "Baby one more time!". Припявали сме я още в първи клас и продължаваме да си я припяваме на култовите носталгични 00's партита. Песента и клипа са станали част от комерсиалната и поп културата. 

Но кой я написа? Как я написа и защо точно Бритни я изпя? Връщаме се 20 години назад, за да проследим как се е случило всичко това!

"Oh baby, baby..."

Както знаете, големите поп хитове за звездите са написани от т. нар. "фабрики за хитове" - асоциации на композитори и продуценти. 

В различни времена различни “фабрики” са на върха на вълната, след това “фабричният” жизнен цикъл завършва с отшумяването на модата - просто те стават скучни, защото тези “фабрики” работят наведнъж с голям брой изпълнители.

Така, малко преди началото на новото хилядолетие, Jive (компанията, която подспива с Бритни) решава, че на нея ще ѝ помага един от водещите продуценти от онова време - леко нахалният "Викинг от Швеция", Макс Мартин.

Мартин работи в студио Cheiron, което по това време от няколко години прави световно известни поп хитове. Като цяло, неговото портфолио съдържа около 20 песни, включени в Hot Hundred на Billboard. Студиото му работи с Backstreet Boys, 'NSync, Westlife и с Робин. Накратко, кариерата на Спиърс е в ръцете на правилния човек.

Ваканцията на Бритни Спиърс на Хаваите

Назад Напред

"Oh baby, baby, how was I supposed to know"

Мартин решава, че Спиърс ще запише песента "Hit Me Baby (One More Time)", която той отдавна е написал. Той първоначално иска да даде песента на TLC, но RnB триото я отказва. Една от причините, всъщност, е самият текст: "Удари ме, бейби, още веднъж".

Факт е, че Cheiron винаги пишат първо музиката и заради не достатъчно добрия им английски, не отделят много внимание на думите. Според шведите те умело са използвало разговорното "обади ми се още веднъж", което буквално са превели от майчиния им език. Робин също отказа песента.

Бритни, която не е капризна и в духа на най-добрите си традиции (преди да стане солов артист, тя участва в The Mickey Mouse Club на Disney) прави това, което ѝ е казано.

Резултатът е суперхит, който едновременно звучи като евро-поп, но и като театрален рок с мощен груув.

"I must confess I still believe (still believe)"

Скоро Бритни има участия в американските търговски центрове, придружена от двама танцьори, които да привлекат вниманието на публиката. Изглежда, че това е много точен трик, за спечелването на нова аудитория.

След това идва най-важното - заснемането на видеоклипа за "Baby One More Time“ и тук най-сетне се показва истинският талант на Бритни. Тя може и да не е композитор, а вокалните ѝ способности да не са най-добрите, но в известен смисъл тя е представител на своето поколение и знае как да танцува по-добре, отколкото да пее.

Самата Бритни измисля своята героиня в клипа - ученичка, заобиколена от секси момчета. Самата тя предполага, училищната униформа да бъде католическа, която дава на видеото онази пикантност. Самата тя измисля стайлинга си - завързаната риза на стомаха и дългите чорапи.

"When I'm not with you I lose my mind/ Give me a sign"
Источник: https://www.buro247.ru/culture/music/12-jan-2019-britney-s-pop-phenomenon.html

Успехът на вече споменатите Backstreet Boys, NSync и Spice Girls до голяма степен се определя от факта, че във всяка една група има няколко различни типажи, които привличат различна аудитория.

Бритни успя да въплъти едновременно невинното момиче и секси съблазнителката, превръщайки се в перфектната Лолита. В допълнение, тя танцува и работи добре с публиката, и всичко това е много по-важно от вокала или текста.

Резултатът е - феноменален успех.

MTV не иска да пуска клипа на Бритни в ефир, по същия начин, както първоначално отказва тези на Backstreet Boys и на NSync, но когато стартира програмата TRL, където се залагат най-популярните искания на зрителите, каналът е принуден да пусне Спиърс в ефир.

От първия ден Бритни успява да грабне сърцата на масовата публика.

Сингълът "Baby One More Time" още в пъврия ден продава около половин милион копия, определяйки успеха на дебютния албум на новата най-гореща поп изпълнителка.

"Hit me baby one more time!"


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE