С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Звездите и техните козметични линии

Мария Георгиева • 11.09.2018

Повечето известни предпочитат да имат амплоа на моден дизайнер. Задава ли се бум на звездни козметични марки, или това е по-труден бизнес? ELLE проучва

Звездите и техните козметични линии

Славата често е трамплин към модата. През последните години – прекалено често! Дори PR звездите вече са по-малко от известните модели, актриси, певици, даже спортисти, които се преквалифицират професионално във фешън експерти и дизайнери.

Сякаш доста по-скромно е звездното присъствие в козметичната индустрия. То продължава да бъде в партньорства за аромати, отделни грим линии или пък рекламно сътрудничество между компании и звезди. Както винаги си е било. Сравнително малко са известните, които дръзват да пуснат своя козметична линия, още по-малко пък с насоченост за грижа за кожата или косата.

От гримьорните до грим колекциите

Назад Напред

Трендът ОРГАНИК

Козметичният сектор грижа за кожата сякаш е по-малко атрактивен за звездите. Или просто е по-труден. Зад големите световни марки стоят цели лаборатории и десетилетия опит в научните открития за съставки и формули, които наистина имат ефект. Звездите няма как да ги конкурират в иновациите. Техният коз са да доразвият продукти, които самите те са използвали и са открили, че дават търсените резултати.

Повечето известни се ориентират към тясната ниша на органичната козметика, а причината е, че в личната им философия за красота здравата кожа стои на първо място.

Сред пионерите е Синди Крауфорд, която през 2005 г. заедно с Жан-Луи Себа основава марката Meaningful Beauty. Супермоделът от 90-те, която дефилира и до днес (последната й изява беше с Клаудия Шифър и Наоми Кембъл за колекцията пролет-лято 2018 на Versace!), казва: „Никога не е прекалено рано или прекалено късно да започнете да се грижите за кожата си. Meaningful Beauty празнува красотата на всяка възраст.“ Името на Синди Крауфорд стои до марката, която предлага различни серии грижа за кожата.

Година по-късно още един модел влиза в козметичния бизнес – Миранда Кер, първият австралийка, подписала договор с Victoria's Secret. През октомври 2006 г. красавицата започва да работи по линията си от продукти за лице с марката KORA Organics.

Миранда Кер
Миранда Кер © Getty

„Като модел и майка, аз вярвам в здравословния начин на живот. За мен най-красивата кожа е здравата кожа“, казва Миранда. „Продуктите на KORA Organics съдържат само натурални и органични съставки по една проста причина – каквото и да сложите върху кожата си, тя го поглъща. Затова винаги трябва да й давате най-доброто!“ Миранда Кер работи с екип от изследователи и консултанти по микробиология, ароматерапия и химия, специалисти по органична козметика. Благодарение на тях е стигнала до формули, които са висококачествени и в същото време безвредни за кожата. До миналата година KORA Organics се радва на голям успех в родината на Миранда – Австралия, през 2017 г. дебютира в над 300 магазина в САЩ, а от тази ще е в още 25 страни по света.

През 2012 г. актрисата Джесика Алба също основава своя компания за натурална козметика – Honest Company, която предлага от хранителни добавки, хигиена и грижа за лице, тяло и коса до бебешки кърпи и пелени.

Джесика Алба
Джесика Алба © Getty

„Поех по нов път, защото исках безопасни и в същото време ефективни продукти. Така не се налага хората да избират между двете“, казва звездата. Идеята й хрумва още през 2008 г., след като ражда сина си Онър. Първоначално иска да произвежда продукти за бебета, които не съдържат вредни съставки и синтетични ароматизатори. Три години по-късно Джесика Алба открива съмишленици, които стават нейни бизнес-партньори и споделят философията й. Така Honest Company стартира със 17 продукта, а година по-късно оборотът вече надхвърля 50 милиона долара. Днес е над 1 милиард. Но причината не е толкова в известната актриса, колкото в борбата й срещу вредните съставки в козметиката, особено тази за деца – над 1300, които все още не са забранени според Алба! Тя стига дори до лобитата в Конгреса, за да апелира за законови мерки. Част от приходите на компанията си дарява за различни каузи. Засега продуктите с марката на Джесика Алба се продават само в САЩ и Канада, но се очаква до 2019 г. да дебютират и в Европа.

БЪЛГАРСКА СЛЕДА

У нас също има известни личности, макар и много по-малко, които са се захванали с козметика на професионално ниво. Сред пионерите е „Мис България 1991“ Любомира Славчева. Бившият модел, участвала в клиповете на Лени Кравиц, преди 8 години регистрира марката си Beauline в Лос Анджелис.

Любомира Славчева
Любомира Славчева

Малко след това се връща в България, за да използва родни суровини като билки и етерични масла за продуктите си, които са насочени към грижа за кожата на различна възраст – от проблеми с акне до антиейдж. Козметиката й е натурална, без синтетични ароматизатори, а формулите се разработват от лаборатории в Европа.

Преди няколко месеца в козметичния бизнес влезе и певицата Сантра. Нейната марка Youthiful също е насочена към грижа за кожата, като вдъхновението на звездата идва от нейния прадядо Петър Каназирев. Освен че е човекът, построил първата гимназия в град Разлог и три фабрики, финансирал отличните ученици и участвал в освободителните въстания, той е имал специално отношение към рецептите за красота – събирал е такива в тефтера си, който оставил на наследниците си. Днес по тези рецепти Сантра предлага натурални хидратиращи продукти – серуми за лице и билков чай, който стимулира красивата кожа отвътре. Това е първата по рода си програма за хидратиране на кожата отвън и отвътре. „Красотата не е само външно състояние. Тя е в красивия ум, в жизнеността ни, в нашето желание за живот, в любопитството“, казва певицата Сантра.

Сантра
Сантра

 

ИЗВЕСТНИ ПАРТНЬОРСТВА

Гуинет Полтроу х Juice Beauty

През 2015 г. носителката на „Оскар“ официално влезе в козметичния бизнес като създател на органична линия грим за марката Juice Beauty. „Бях много впечатлена от качеството на органичните продукти за грижа за лице на Juice Beauty и с удоволствие приех поканата на основателката Карен Бенке да си партнираме за грим, който не вреди, а помага“, казва Гуинет Полтроу, която и до днес е креативен директор на марката. В портфолиото на Juice Beauty има vegan and cruelty-free грим линия, която е изцяло с фито пигменти.

Алекса Чънг х Eyeko

Британската моделка с ослепителния си поглед неслучайно е избрана за муза на марката грим за очи Eyeko. Алекса е не само лице на продуктите, но участва и в избора на цветове и дизайна на опаковките.

Оливия Палермо х Ciate London

Красавицата, чийто стил винаги е високо оценяван от модните критици, има не едно или две партньорства с модни марки. При това не само като лице, но и като креативна личност. Била е дизайнер на слънчеви очила за Westward Leaning, на линии за обувки на Stuart Weitzman и Aquazzura, на кожени аксесоари за Aspinal of London, на бижута за Baublebar. През 2015 г. започва да прави грим колекции за Ciatе London.

Дженифър Лопес х Inglot

Едно от най-новите партньорства в козметичния бранш е това между Джей Ло и полската марка Inglot от тази година. Латино дивата разработи своя грим линия от 70 продукта, всичките в неин стил с много блясък. „Да бъда част от креативната страна на козметичния бизнес е моя стара мечта“, заяви Дженифър в началото на тази година.

 


В новия брой

Корицата на новия брой на сп. ELLE