С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

7 съвета как да се приобщите в нов екип

03.10.2016

Основно правило: не прекалявайте!

7 съвета как да се приобщите в нов екип
 © iStock

Настъпи денят Х и вие сте на мечтаната работа в мечтания офис. Този ден сте чакали няколко месеца. Процесът на адаптация не винаги се оказва лесен обаче. Основното нещо, което трябва да помните е: не прекалявайте!За да си намерите място под слънцето, следвайте нашите препоръки.

#1. Позитивно оръжие.

Когато прекрачвате за първи път прага на офиса, оставете лошото настроение отвън – в никакъв случай не трябва да излъчвате тревожност и несигурност. Основната ви задача е да покажете на другите, че могат да разчитат на вас, че ще свършите работа. Подгответе се, че следващите часове няма да са лесни, но ще ви оценят. Процесът не е лесен, но ако покажете най-добрата си страна, колегите ще започнат да ви търсят за комуникация.

#2. Знайте си мярката.

Ако искате да имате приятелски взаимоотношения с колегите за дълго време, внимателно обмисляйте всяка своя дума и всяко действие. Избягвайте нравоучителния тон и бъдете винаги в готовност да консултирате. Разбира се, ще искате да демонстрирате професионализма си, но го правете деликатно и без стремеж да издигнете репутацията си.

#3. Дръжте се в ръце!

Опитайте се да се вслушате в разговорите на колегите си и се ориентирайте кой е неформалният лидер. В мнението му се вслушват повечето, уважават го, ценят го. Не взимайте страна в спорове и открити конфликти. Поне до момента, докато не разберете кой е „главният“. Ако спорната ситуация засяга вас, запазете самообладание и се опитайте да избегнете конфликта.

#4. На никого нищо!

Общувайте с колегите си на новото работно място, споделяйте новини, но не преминавайте границата с клюки и обсъждане на личния живот на колегите си. Рано или късно ще се разбере, че в разпространението на слухове участвате именно вие. Това е тежък удар по репутацията ви.

#5. На първо място е работата!

В усилията си да намерите съмишленици на новото място, много лесно може да забравите за какво сте всъщност там – основните ви задължения са да изпълнявате характеристиките на длъжността си. Ако не изпълнявате всичките си задължения, рискувате не само да си навлечете недоволството на началството, но и да си създадете сериозна заплаха за работно място. Ограничавайте „нетуъркинга“ във времето на обедната почивка или в определени паузи от деня.

#6. Не отрязвайте клона, на който седите.

Преценете кое работи за вас и се старайте да го поддържате. Анализирайте, наблюдавайте какво се случва и дали изисква вашето участие. Запознайте се с всички подробности и след това действайте.

#7. За себе си.

Опитвайки се да угодите на всички, внимавайте да не си спечелите репутация на „сива мишка“. Дайте да се разбере, че сте деликатен човек, но имате характер. Ако не покажете това веднага, рискувате да бъдете натоварени с най-тежките задачи и да се лишите от уикенда си, след като не умеете да отказвате.

Автор Люба Вангелова 


В новия брой

Не сме идеални! Но в това ни е чарът