С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

КАК ДА ВОДИТЕ ПРЕГОВОРИ... при несъгласие в офиса

Петра Денчева • 26.11.2018

Някоя ваша колежка ви побърква? Няма страшно, разполагаме с професионален парламентьор! Неговите изпитани методи ще ви помогнат да успеете във всяка ситуация

Всеки втори срещнат е сложна личност.
Всеки втори срещнат е сложна личност. © iStock

Цел на преговорите

Да се защитите в сложна ситуация. Как да го постигнете? Питаме Маруан Мери – елитен посредник, ходещ детектор на лъжата и специалист по поведенчески анализ!

Корпорации и правителствени организации от цял свят му звънят в критични ситуации – заложници, откупи, изнудвания, ескалирали протести, свръх деликатни транзакции и много други. Маруан ръководи базираната в Париж Агенция за преговори (ADN), която основава заедно с Лорен Комбелбърт, бивш кадър на френския еквивалент на SWAT отрядите.


РЕЦЕПТИ ЗА ОФИС САМОЧУВСТВИЕ ОТ РЕДАКТОРИТЕ НА ELLE ПО СВЕТА


Специално за ELLE известният парламентьор издава някои свои трикове за ефективни преговори. За да направи трасето пред вас малко по-лесно за маневриране!

Кризисна ситуация

Когато имаме несъгласие в офиса, труден проект, оплакване от клиент, конфликт със съседите, лек пътен инцидент или каквато и да е друга трудност пред себе си, се налага да преговаряме с непознат човек. И според нашия експерт, всеки втори срещнат е сложна личност, която изисква съответно отношение.

Какво наистина искате

Да бъдат уважени правата ви и да се справите с предизвикателството, без да бъдете мамени или нападани.

25 тишърти за офиса, които са по-оригинални от бялата риза

Назад Напред

Съветът на професионалиста

„Някои хора системно са против идеята за отношения, в които всяка от страните може да получи каквото желае. Често това са личности, които страдат от поведенчески разстройства, или пък са винаги в съзнателна опозиция – не харесват например промените или са критични, агресивни, егоцентрични... Когато имате работа с такива хора, трябва да действате стратегически, следвайки определен модел.

Ако пред вас е агресивен тип човек, дайте му усещането, че той контролира нещата. Не го прекъсвайте. Такива хора се „хранят“ от конфликтите и имат нужда да си излеят нещата. Оставете ги да говорят. После вербализирайте техните емоции, което има стабилизиращ за тях ефект („Виждам, че си ядосан/а, сигурно си мислиш, че не те уважавам...“) Накрая им оставете шанс да излязат от ситуацията с незасегнато достойнство, като им предложите решение, за което не са се сетили.


КАК ДА ПРЕНАРЕДИМ РАБОТНОТО МЯСТО


Занимавате се с човек, който лъже? Ще трябва да проявите нежност. Погрижете се да не се почувства засрамен/а. Не казвайте директно, че нещото, което той твърди, не е вярно – така само ще го накарате да продължава да говори неистини, но дайте да се разбере, че не вземате всичко за чиста монета, за да не подсилвате лъжата. От вас зависи да покажете, че знаете истината, но по такъв начин, че човекът отсреща да може да се преструва, че не знае, че вие знаете. Най-важното е да му дадете изход от ситуацията, който да запази достойнството му.

Ако пък редовно се занимавате със социопатичен характер – на работа например – кажете ясно, че не се страхувате от този човек. Така ще прекъснете влиянието му върху вас. Но ако чувствате, че той продължава да ви натоварва психически или физически, единственият изход е да се махнете.“

Шанс за успех

60%. Всичко зависи от способността ви да останете хладнокръвни и да позволите на отсрещната страна да се мисли за победител. Ако сте родени бойци за справедливост и имате силно желание за това, истината да се знае и да бъде призната от всички, ще ви е трудно да оставите опонента си с мнима победа. Припомнете си, че истинските победители остават в сянка!


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE