С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Колко струва един пост в Instagram?

Петра Денчева • 16.11.2017

Говорим за новата любима мрежа на младите, на модния бранш и съответно – на маркетинга, и... за цената на спонсорираното съдържание в нея

Заради визуалната си среда, Instagram е идеалният маркетинг инструмент.
Заради визуалната си среда, Instagram е идеалният маркетинг инструмент. © iStock

Ако не сте си направили профил в Instagram, вече не можете да разчитате само на Facebook, за да сте на гребена на вълната по отношение на социалните мрежи.

Ако не вярвате на мен, доверете се на статистиката. Която в последните две години отбелязва рязък скок в броя на активните месечни Instagram потребители. Двоен скок, за да сме по-конкретни! Лавинообразен, ако вземем предвид данните само от тази година, когато между април и септември мрежата добави още 100 милиона активни потребители и така закръгли общия им брой на 800 милиона.

98% от модните брандове са вече в Instagram

Да, Facebook все още е първенец със своите 2 милиарда. Само че все по-често остава на заден план за днешните тийнейджъри и поколението Y (т.нар. „милениaли“, родени между 80-те и 90-те).

А днес тъкмо те са тези, които задават посоката и темпото на новите тенденции в технологиите. Неслучайно наричат милеиaлите „най-харчещото поколение“. И нищо чудно, че 98% от модните брандове са вече в Instagram, според данни на водещата статистическа компания в сферата на интернет Statista.

Благодарение на своята визуална среда, в която потребителите комуникират основно със снимки и видео, Instagram е идеалният маркетинг инструмент.


 

INSTAFAMOUS: БЛИЗНАЧКИТЕ СИМИ И ХЕЙЗ ХАРДА


Instagram  е идеалният маркетинг инструмент

Затова и все по-често виждаме в него постове с хаштаг #spon или #ad – указващи спонсорирано или рекламно съдържание (нещо като продуктовото позициониране в киното и телевизията). Очаква се през следващите две години броят на този тип постове да се удвои, както и парите, похарчени за тях.

Модата "първо снимам, после ям"
Модата "първо снимам, после ям" © iStock

Така че, при наличието на 800 милиона активни потребители, едно е ясно – сумите, които стоят зад споделянето на една-едничка снимка, ще стават сериозни.

И те вече са! Според данни на Forbes, ако Instagram акаунтът ви има 1 милион последователи, един ваш пост спокойно би могъл да струва 50 хиляди долара. Анализаторите оценяват целия този инфлуенсър маркетинг на над 1 милиард долара.


 

ВНУЧКАТА НА ГРЕЙС КЕЛИ Е НОВАТА ЗВЕЗДА НА ИНСТАГРАМ


Постове за милиони

Наблюдения на Buzzfeed върху спонсорираното съдържание в Instagram на 50-те топ знаменитости в мрежата пък показа, че близо половината от постовете са плод на дългосрочно партньорство между съответната звезда и даден бранд.

От което в рамките на кампанията всяка знаменитост може да изкара милиони долари. В повечето случаи – недекларирани, заради което в момента властите в САЩ разпращат официални предупреждения до водещите Instagram инфлуенсъри.

Силата на микро влиянието

Маркетолозите са забелязали обаче, че щом даден профил премине определен брой последователи, аудиторията се чувства все по-малко ангажирана с посланията на този акаунт.

Съотношението между лайковете и коментарите спрямо броя на последователите е в своя пик, когато т.нар. „фолъри“ са около хиляда. Надвишат ли 100 хиляди, силата на влиянието започва да отслабва.

Броят на активните месечни Instagram потребители расте.
Броят на активните месечни Instagram потребители расте. © iStock

Обяснението? Потребителите просто се асоциират по-лесно с хора, които им напомнят повече за тях – „хората от народа“, отколкото със знаменитостите и звездния им статус.

Автентичната мрежа

Още повече, че говорим за мрежа, резистентна на вайръл растежа, характерен за Facebook или Twitter, където даден пост може да стане популярен със скоростта на вирус. В Instagram всичко, натрупало изведнъж огромен брой лайкове или последователи, изглежда нереално, неестествено, неавтентично (а #автентично е ключова дума за тази мрежа).

Така, че добре дошли в света на Instagram! Този на микроинфлуенсърите и умело усвоените ниши. На креативните презентации и разширяващите се възможности за печалба. Как да се възползвате от тях ли? Четете скоро в elle.bg!


В новия брой

Дъщерята на Стивън Болдуин на корицата на ELLE