С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Седмицата на модата в Стокхолм е отменена

Мадлен Николова • 29.08.2019

Но причината е положителна!

Седмицата на модата в Стокхолм е отменена

Снимка: fashionweek.se

Шведският съвет за мода (Swedish Fashion Counsil) отмени Седмицата на модата в Стокхолм, за да се съсредоточи върху лансирането на по-устойчива алтернатива. Второто най-мащабно модно събитие за скандинавския район трябваше да се проведе от 27 до 29 август. Въпреки това, Съветът обяви, че вече няма да бъде домакин на събитието в традиционния му формат.

Вместо това организаторите му искат да проучат по-иновативни и зелени алтернативи на работа.

„Шведската модна индустрия е обширна и се разраства, така че е от изключително значение да подкрепим марките в развитието им като следващото поколение от бизнес модели“, казва Йиени Роусен, изпълнителен директор. „По този начин можем да се адаптираме към новите изисквания, да нарочим цели за природосъобразно действуване, и да поставим нови стандарти за бранша. "

Роусен добави, че Съветът поставя „миналото зад тях“ и вместо това се съсредоточава върху създаването на инструменти и платформи, които ще помогнат за подкрепата и подготовката на индустрията за бъдещето. „Отдръпването от конвенционалния модел на Седмицата на модата беше трудно, но много обмислено решение“, заяви тя.

Новината е част от световно протичащи разговори около прекратяването на седмицата на модата и дали обичайният й формат за представяне на шоута пред купувачите и медиите все още има смисъл за повечето брандове. През последните години редица дизайнери, като Burberry, Tom Ford и Tommy Hilfiger, избират да се откажат от традиционния модел на дефилета в полза на стратегията „виж сега, купи сега“ , чрез която колекциите им са на разположение за закупуване веднага след ревюто. Освен това дигиталната ера, в която се намираме, предлага на младите дизайнери по-ефективни и бюджетни начини да промотират своите марки и да намерят собствена аудитория използвайки инструменти като своите профили в социални медии.

Въпреки че бъдещето на седмицата на модата като цяло остава под въпрос, Шведският съвет за мода заяви, че планира да разкрие новата си стратегия по-късно тази година и също така ще възобнови своята програма за откриване и обучаване на модни таланти (Swedish Fashion Talents).

*цитати взети от официално прес становище


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE