С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Равносметка от седмицата на модата в Ню Йорк

Мадлен Николова • 16.09.2019

Защо традиционните дефилета морфираха във вълнуващи концерти

Равносметка от седмицата на модата в Ню Йорк

Michael Kors SS2020

През последните няколко години Седмицата на модата в Ню Йорк разви малко лоша репутация, както спечелена, така и незаслужена. Негодуващите коментари на присъстващи редактори и търговски купувачи в есенция са: необосновано дълъг и проточен график и твърде много дефилета, за да има смисъл за отделят времето от работата си. Някои от международните редовни посетители, работещи с бюджетни ограничения за командировки, откровено обявиха, че са "отписали града".

Още преди тазгодишното издание на Седмицата на модата в Ню Йорк да започне официално, стана ясно, че форматът се променя. Сгъстеният график изглежда подбуди и стимулира дизайнерите, които зададоха колективния въпрос: Какво мога да направя, за да изпъкна? Том Форд, новият председател на CFDA и човекът, стоящ зад новия график, замени миналогодишната си локация с високи обезопасителни стени на бляскавото Парк Авеню и шампанско за изоставена платформа на метро и чаши за повторно пълнене с маргарита. Той обясни промяната като "метафора за новооткритото му влечение към семплота и безгрижност".

Том Форд на подиума сред изоставената метро станция

Изглежда, че точно когато Ню Йорк водеше щафетата по наболяли теми като равнопоставеност и приобщителност (за расата и размерите на моделите, например), а Лондон, Милано и Париж се опитваха да наваксат, сега градът преработва изцяло разбирането за формата на събитието. Общоприетите дефилета в затворени помещения и с ритмична еднородна музика са забравени от водещите брандове. Керби Жан-Реймънд, дизайнерът зад Pyer Moss, резервира The Kings Theatre в Бруклин, като продаде 500 билета за спектакъл, който съчетава концерт на живо, хор (тенденция тази седмица) и проповед с неговото модно шоу. Като относително ново лице (той спечели наградата на модния фонд на Vogue миналата година), Керби естествено има свежи идеи, но дори и бехемотите на индустрията се постараха да блеснат. Ралф Лорън, който празнува 50-годишния си юбилей през 2018 г. и е темата на предстоящ документален филм на HBO, създаде атмосфера на вечеря, с участие на живо от Janelle Monáe, която се качи да танцува на една от масите по средата на изпълнението си.

Хорът на Pyer Moss

Тези събития си спечелват добро внимание в социалните мрежи, и особено Инстаграм, но изпълнителката и бизнес дама Риана е с една крачка напред в играта - дефилето за марката й бельо Savage x Fenty ще бъде излъчено като мини филм онлайн от шопинг гиганта Amazon на 20-ти септември. Migos, DJ Khaled и A$AP Ferg са допринесли с изпълнения на живо. Очаква се гледаемостта да стигне милиони.

Риана в центъра на сцената на Savage x Fenty

Редом с добре познатите имена, се забеляза и нова издигаща се група: авангардни ъндърграунд дизайнери. Три млади и бутикови марки - Vaquera, CDLM и Section 8 - организираха групово шоу, намалявайки разходите си, повишавайки ефективността и, най-важното от всичко, създавайки чувство за общност в една иначе изключително конкурентна индустрия. Техните колеги Area и Batsheva Hayй направиха добро впечатления със своето хитро представяне в класна стая, смесвайки мода и урок по теория на феминизма.

Vaquera, CDLM и Section 8 разказаха три различни модни истории на общ подиум

В заключение, не винаги е необходим голям бюджет за иновации. Дизайнерите от целия спектър инжектираха доза автентичност, като преосмислят какво може и трябва да бъде модното ревю. Въпреки че имаше добри традиционни предавания, те започнаха да изглеждат старомодни до тези, които предприемат по-прогресивен, оригинален подход. Габриела Хърст заслужава споменаване за своето абсолютно въглеродно-неутрално шоу (тоест, събитието не е допринесло за вредни емисии във въздуха). "Ако ние можем да го направим, могат да го направят и други", каза тя. 

Седмицата завърши с колекции на две от най-големите американски имена, Майкъл Корс и Марк Джейкъбс. По свои собствени начини и двамата промотираха сходно послание за оптимизъм, позитивност и щастие. А ние имаме нужда от повече от това през 2020!

Mark Jacobs SS2020


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE