С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Андре Агаси и още 16 звезди в култовия календар на Lavazza!

Петра Денчева • 05.12.2017

Изданието за 2018 г. е посветено на 17-те цели на ООН за по-добър свят. Вижте кои са лицата на каузата...

Андре Агаси и деца от неговата фондация позират за новия календар на Lavazza.
Андре Агаси и деца от неговата фондация позират за новия календар на Lavazza. © Platon

17 легендарни личности в 17 култови фотографии, посветени на 17 идеи за по-добър свят. Това е календарът на Lavazza за 2018 година! ELLE България стана свидетел на премиерата му в Милано, където се срещна лично с авторите на проекта и с лицата от него.

Новите герои

Сред тях са тенис звездата Андре Агаси, най-добрият главен готвач в света за 2016 г. – Масимо Ботура, внучка на капитан Жак-Ив Кусто – Александра Кусто, американския актьор Джереми Ренър, бащата на Slow Food движението – Карло Петрини, съдателят на Синята икономика – Гюнтер Паули, и още, и още личности.

Всички те, обединени от 17-те цели на ООН за устойчиво развитие до 2030 г., са новите герои на нашето време. И тъкмо на тях Lavazza решава да даде трибуна с помощта на прочутия фотограф Платон.

Андре Агаси и още 16 звезди в култовия календар на Lavazza!

Назад Напред

Календарът на Lavazza

Всяка година световният производител на кафе представя своята ангажираност към глобални проблеми чрез позитивната сила на изкуството под формата на ексклузивен календар.

От 1993 г. насам ежегодната инициатива на компанията е подкрепяла различни каузи, доверявайки визията на календара в ръцете на фотографи като Ани Лейбовиц, Хелмут Нютон, Дейвид Лашапел, Стив МакКъри.

Този път Lavazza разчита на Платон – британски фотограф с гръцки корени, превърнал черно-белите кадри в свой отличителен знак.

Зад кадър

Пред обектива му са позирали световни лидери като Берлускони, Путин, Джордж Буш, Барак Обама, Кадафи. Но през последните години Платон насочва поглед към лишените от власт, онеправданите, забравените от света и основава The People's Portfolio – организация, която работи по защитата на човешките права в държави като Мианмар, Египет, Русия, Конго.

Платон
Платон

Черно-белите му портретни фотографии имат силата да разказват цели истории. Затова и календарът на Lavazza за 2018 отбелязва завръщането на черно-бялата фотография, след 16 години на изпълнени с цвят календари. Ето какво казва той по време на снимките за проекта:

"Бях поканен от Lavazza да отразя тази група от шампиони. Всички тези изумителни личности, с които имах честта да работя по проекта, изпращат невероятни послания! Мохамед Али някога ми каза: "Трябва да помогнеш на хората да видят себе си в дадена история. Само ако успееш, можеш да бъдеш велик."

Онова, което днес представям пред вас, е нов вид герои. Опитвам се да уловя величието, магията, силата им. Живеем във времена на свързаност и тъкмо този проект представя онова вълшебно нещо, наречено споделен опит, онзи начин, по който празнуваме нашите уникални и красиви различия. Това е обединение за решаване на общите проблеми. Това е позитивна революция. Това са герои!"

Кои са те?

Личностите, които позират на Платон в него, са своеобразни посланици на 17-те цели на ООН за устойчиво развитие до 2030 г. Всеки от тях има своя принос за съответната цел и е лидер, иноватор, визионер, достоен за пример. Вижте кои са те и с какво са спечелили възхищението на Lavazza:

АНДРЕ АГАСИ за качествено образование

Тенис легендата по време на снимките за Lavazza:

„Аз съм Андре Агаси и съм шампионът зад цел номер 4 – качествено образование за всички деца. Във фондацията „Андре Агаси“ сме фокусирани тъкмо върху това, особено за децата, които не получават достатъчно грижи.“

АЛЕКСАНДРА КУСТО за спасяването на океаните

Внучката на капитан Жак-Ив Кусто е изследовател, разказвач на истории и защитник на околната среда.

„Моята цел е да съхраним и използваме устойчиво океаните, моретата и дъждовните ресурси на планетата ни. Работя по това с Oceana, като обръщаме на внимание върху прекомерния риболов, разширяването на защитените зони и спирането на незаконния улов.

Можем да удвоим броя на хората, които се хранят с поне едно протеиново ядене дневно. И можем да възстановим състоянието на океаните, като ги направим по-живи, разнообразни и устойчиви. Всички ние можем да направим по нещо, за да защитим нашите води.“

МАСИМО БОТУРА за премахване на глада

Ресторантът му Osteria Francescana в Модена, Италия, бе отличен за най-добър в света през 2016 г. По време на награждаването шеф Ботура използва трибуната, за да привлече вниманието към своя проект Food for Soul – кухня за бедни.

„860 милиона души по света умират от глад. Те нямат нищо. 1.5 милиона са с наднормено тегло. 1.3 милиарда тона храна отиват на боклука всяка година. Нашата цел е да се борим с отпадъците и да нахраним нуждаещите се.

Food for Soul e културен проект. Шеф-готвачите използват знанията си, за да направят видимо невидимото за всички. Показваме, че малко трохи, покафенял банан и одраскани тиквички могат да бъдат невероятна възможност. Съвременната гастрономия е призив за действие.“

Хаштаг с послание

Андре Агаси, Александра Кусто, шеф Масимо Ботура и всички останали участници в новия календар на Lavazza, заедно с Платон и Франческа Лаваца от ръководството на компанията, си задават въпроса, който отправят и към нас: „2030: Какво правиш?“

И вие можете да сте като тях – превърнете се в своеобразен посланик в социалните мрежи, като използвате за хаштаг мотото на новия Lavazza календар, заснет от Платон: #2030whatareUdoing. 


В новия брой

Корицата на ELLE България с ексклузивна сесия и интервю в броя със Селин Дион