С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Столетна бутилка е икона на дизайна

05.05.2015

Стъклената бутилка на Coca-Cola празнува юбилей – еволюция на форма, размери и търсене на идеала

Столетна бутилка е икона на дизайна

Днес 90% от населението на земята познава контурите на стъклената бутилка Coca-Cola, която през 2015-та празнува своята 100-годишнина. Това е достатъчно основание да я наречем икона на дизайна.

През годините познаваме много модни превъплъщения на бутилката, както и колаборации с модни дизайнери и лица от света на модата. Роузи Хънтигтън-Уайтли е последното рекламно лице на Coca-Cola Life. Moschino и Карл Лагерфелд са създавали дизайн на стъклената бутилка както и на кенчето на Coca-Cola. Поп изпълнителят Will.i.am обедини усилия с Coca-Cola и създаде екологичен бранд Ekocycle Brand, който произвежда предмети за ежедневието от използвани бутилки на Coca-Cola. Австралийският дизайнер Уончан Ли създаде концепция за парфюм Coca-Cola Le Parfum.

100-годишнината на бутилката Coca-Cola се отбелязва с множество събития по света, част от които е изложбата в художествения музей в Атланта, където посетителите могат да видят на живо първата бутилка, създадена през 1915 г., както и графики на Анди Уoрхол и други представители на поп арта, също и повече от 40 фотографии на бутилката. Прочутото колело за развлечения в Лондон London Eye вече е в цветовете на Coca-Cola и се нарича Coca-Cola London Eye. Стъклената бутилка на най-популярната напитка в света е истинско явление в съвременното изкуство и поп култура.

Част от изложбата в Атланта
Част от изложбата в Атланта © coca-colacompany.com

По повод 100-годишния рожден ден компанията представя ексклузивна колекция от мини алуминиеви бутилки, която връща времето назад. Малките бутилки са носители на онези специални моменти, които са част от ежедневието ни вече столетие, но оставят незабравими спомени – една дизайнерска артистична интерпретация на най-ярките събития на епохата.

С кампанията „Целувка щастие“ Coca-Cola ни припомня, че през своята 100-годишна история бутилката е събрала над трилион и половина целувки и не случайно е най-целуваният предмет в света. Кампанията, която интригува с посланията „Целунах Мерлин“, „Целунах Елвис“, „Целунах Рей“ ни показва, че преживяването да отпиеш от бутилката е достъпно, както за звезди, така и за всеки един от нас, който вярва, че целувката е щастие и само началото на нещо по-голямо, което предстои.

Един запечатан с целувка кадър е уловил как Мерилин Монро отпива от известната стъклена бутилка в момент на почивка по време на снимките за промоцията на филма „Джентълмените предпочитат блондинки“. Мерилин е в рокля на сценичния дизайнер Уилям Травила, а снимката е направена от Ед Кларк.

Рекламните кампании на Coca-Cola винаги са в унисон със социалните и културни тенденции. В тях намират ярко отражение събития като Втората световна война, а също така антивоенните настроения, хипи вълната и движението за правата на жените през 60-те и 70-те години на миналия век. Важните обществени теми се интерпретират винаги по модерен и запомнящ се начин, което ги превръща в любими на всички хора, независимо от възраст и социален статус. Темата за щастието винаги е актуална, особено в напрегнатото и динамично време, в което живеем днес. В Юбилейната колекция бутилки са представени и темите на две други кампании, в които се засяга темата за щастието - „Жажда за живот“ през 2006 г. и „Отвори път на щастието“ през 2010 г.

Част от изложбата в Атланта
Част от изложбата в Атланта © coca-colacompany.com


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE