С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Милениалите все по-често купуват употребявани неща

Тереза Восканян • 28.08.2019

И по-малко пазаруват в обикновените магазини

Милениалите все по-често купуват употребявани неща
 © iStock

„Хората бързат на две места: пред райските порти и пред вратите на универсалните магазин“, пише френският поет Реймънд Радигует в началото на 20 век. В онези години огромни сгради на универсални магазини (department stores) с шикозни витрини наистина привличат посетителите като магнит. Но не и днес! 

Днес луксът застава на заден план, давайки място на съзнателното пазаруване - това, което е много по-еко и природосъобразно.

До 2022 г. приходите от продажбите на втора употреба ще се увеличат от 22 милиарда до 41 милиарда долара. Това е твърдението на специалисти в сайта за дрехи втора употреба ThredUp. От своя страна те също така прогнозират ръст до 51 милиарда долара до 2024 г. 

Тенденцията за повишаването на рентабилността на сегмента за препродажби се дължи на факта, че милениалите постепенно губят интерес към пазаруването в обикновени и универсални магазини.

„Сега, в ерата на масовия пазар и лукса, хората ще изберат препродажбите, ако успеят да намерят висококачествен продукт на много по-ниска цена“, се казва на уебсайта ThredUp.


ИЗГЛЕЖДА, ЧЕ МИЛЕНИАЛИТЕ СА ТЕЗИ, КОИТО УБИХА J.CREW


СМЪРТТА НА УНИВЕРСАЛНИТЕ МАГАЗИНИ

Напоследък експертите все по-често говорят за предстоящата смърт на луксозните магазини - тенденция, потвърдена от факта, че Barneys New York обяви фалит това лято. 

През миналия век, търговските гиганти предлагат на клиентите си на едно място много продукти - от детски играчки до рокли за сватба, и си играят въображението на средната класа. Това не се е променило от много години. 

© iStock

Ако в началото на XX век е било необходимо да се предлагат на клиентите различни продукти в едно голямо търговско пространство, то през XXI век едно голямо търговско пространство се предлага, както офлайн, така и като онлайн магазин. „Ние виждаме Saks Fifth Avenue в Ню Йорк като екосистема - казва президентът на магазина - Марк Метрик за The Wall Street Journal. „Защо им е нa клиентите да напуснат дома си, ако могат да пазаруват в Saks.com?“

Разбира се, този проблем с промяната на търговското пространство засяга не само луксозните играчи. Днес универсалните магазини на средния пазар са изправени пред същите предизвикателства.


МИЛЕНИАЛИТЕ ВРЪЩАТ ВАНАТА НА МОДА


И така, един от най-старите американски търговци на дребно Macy’s в средата на август обяви затварянето на 100 магазина - и това след като 40 магазина вече бяха спрели да работят по-рано тази година. За Macy's 100 магазина са около 15% от търговската мрежа и изглежда, че компанията би могла да предприеме такава стъпка само при заплаха да загуби много пари.

Според президента на Macy's Джеф Джанет, повечето от тези универсални магазини са били печеливши - просто тези печалби падат през последните шест тримесечия. 

Това е важен фактор в търговската дейност на големите магазини. Дори в разцвета си инвестициите в този тип магазин винаги са били дългосрочни. Днес инвеститорите предпочитат други концепции в по-кратки срокове на изплащане.

Централният офис отдавна спори, че причината е нарастващата конкуренция с онлайн магазините и реши да разработи онлайн пространства - през 2016 г. Macy's е на шесто място в класацията на най-големите онлайн търговци на дребно според списание Internet Retailer Magazine.

Може би точно това е основното предизвикателство, с което бившите търговски гиганти се сблъскват през 21 век - големите и красиви сгради, на чиито покриви могат да кацат самолети, просто трябва да намерят своето място в свят, където има сайтовете, предлагащи покупки с няколко клика. А може би, просто новото поколение е предразположено да консумира по-осъзнато и не иска да се впуска в излишно пазаруване. 

ПРИРОДАТА VS МОДАТА

Модата днес е втората най-замърсяваща индустрия в света, следвайки само бизнеса с петрол. Последната една година показва колективното осъзнаване на екологичния проблем и 72% от потребителите днес предпочитат да купуват от етични и устойчиви марки. Но ако някога етичното пазаруване се е смятало за нещо, което има висока цена, то днес само чрез препродажба или закупуване на нещо втора употреба можем да удължим жизнения цикъл на артикулите и да намалим тяхното въздействие върху околната среда.

Тази практика гарантира, че продуктите циркулират в икономиката по-дълго.

ЕДИНСТВЕНИ ПО РОДА СИ

Милениалите и Поколение Z са генерации, които ценят индивидуалността и разглеждат модата като начин да изразят собствената си личност. Пазаруването втора ръка им гарантира уникалността на техния собствен стил. Повечето находки в магазинте за втора употреба са единствени по рода си и позволяват безкрайни възможности за съчетаване и стилизиране.

От друга страна важен фактор са не само стилът и уникалността на находките от втората ръка, но и качеството на винтидж дрехите се счита за по-добро от тези на бързата мода днес.

Придобивките от втората употреба преди можеха да се намерят предимно в икономичните магазини, битпазарите и е-Bay. Днес, водена от поведението на милениалите, ситуацията се е променила драстично и този тип магазини драстично са се увеличили, както онлайн така и "офлайн".


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE