С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

14 начина, с които парфюмеристите ни "пленяват"

21.09.2016

Дизайн на флакона, елементите на аромата и други хитрости на маркетолозите

14 начина, с които парфюмеристите ни "пленяват"
 © iStock

Разбира се, че сме наясно, че са „впрегнати“ много рекламни трикове, които управляват нашето потребителско поведение. Ето някои от тях.

1. Красив флакон

Феновете на селективната парфюмерия с пяна на уста ни убеждават, че флаконът трябва да бъде възможно най-семпъл, главното е неговото съдържание. Но знаем, че ако флаконът е като произведение на изкуството, няма да ни се иска да го пускаме от ръцете. Дори и ароматът да не произведе уникално впечатление, флаконът ще радва очите ни.

2. Пайети в течността

Златистите частици красиво блестят, а попадайки върху кожата, превръщат всяка жена в „кралица“. Трудно е да устоите на ефекта на сиянието в козметиката. Особено в периода на новогодишните празници.

3. Имената на парфюмите

Сред баналните имена, разбира се, че ще отличим едно оригинално. И дори името ще провокира желание да узнаем какво ухание се крие зад него.

4. Лимитирано издание

Този вълшебен надпис е мощно маркетингово оръжие за успех. Механизмът е ефективен за почти всички видове продукти. Така потребителят се чувства специален и като ловец на ценности.

5. Тийзър: „Очаквайте скоро!“

Когато дълго време чаровно и методично ни описват, че ни очаква нов аромат, в крайна сметка нямаме търпение да се запознаем с неговото ухание. А, ако е и в лимитирана серия, със сигурност ще попълните колекцията си.

© iStock

6. Реклама с модел

Красивото лице е като обещание за вечно щастие. Като че ли само един полъх от аромата ще отнеме сантиметри от бедрата ни, талията или носа ни. Знаем, че няма да стане, но все пак...

7. Секс, наркотици и рокендрол

Темата за съблазняването с помощта на ароматите е най-ефективната. Много брандове влияят на зрителното възприятие с помощта на постери, рекламни роли, видеа, описание на чудотворния ефект на аромата, който оказва той на противоположния пол. Вярваме в парфюмния афродизиак.

8. Екзотични съставки в аромата

Когато научаваме за мистичните свойства на екзотичните цветя и билки в състава на парфюмите, сякаш научаваме някаква тайна и придобиваме от силата й. Непознатите аромати провокират любопитството ни. А то е една от най-мощните струни, на която свирят маркетолозите.

9. Сами създавате парфюма си

Някои парфюмни брандове предлагат сами да смесите съставките на аромата си. Процесът на избор се превръща в процес на създаване. А изненадата на финала е истинска и за вас самите.

10. Ароматен фетиш

Новите методи за нанасяне на парфюмите са също маркетингов прийом. Например четка, която може да разнася аромата по тялото. Кой каза, че пътешествията във времето не са възможни?

11. Ароматни двойки за него и за нея

Не е тайна, че днес разделението в парфюмерийните продукти е по-скоро условно. Всъщност посещението в парфюмерията е вече романтичен акт.

12. Автограф на парфюмериста

Флакони с автограф на парфюмериста – това не е е просто аромат, а истинска гордост. Когато на презентацията на новия аромат присъства и самият създател, който оставя красив монограм на кутията и флакона, става много трудно да се въздържите и да не го купите.

13. Намаление

Сезонът на намаленията провокира много непланирани покупки, в това число и парфюмерия. Особено, когато отстъпката е валидна само един или няколко дни.

14. Благотворителност

Мисълта за това, че с покупката си правите своеобразен акт на добрина, я променя.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Колко е лесно да бъдем щастливи през есента!