С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Обичайте леглото си! И още 11 трика да приемете по-лесно края на ваканцията

Мария Георгиева • 23.09.2017

Ужасно е да се върнем в реалността след лятната отпуска... Но лятото продължава, дори и в града! Ние открихме най-красивите начини да го задържим

Обичайте леглото си! И още 11 трика да приемете по-лесно края на ваканцията
 © iStock

Ваканцията свърши. И вече сте в града. Утре е понеделник и офисът ви чака... Но да не губим време в безмислени уводни приказки и да действаме по същество:

1. Нека кожата да заблести!

Хидратиращите спрейове са новите beauty must-have. Най-добре е, ако са тонирани, защото придават секси бронзов ефект на кожата. Препоръчваме ви да изберете формула с анти-оксиданти, детоксикиращи и ревитализиращи агенти като черен чай, череши или кактус. Нанасяйте заедно с дневния крем или като финиш накрая.

За да поддържате естествения тен по-дълго, може също да разредите бронзиращ лосион за тяло с хидратиращ крем за тяло без съдържание на олиа в него и да нанесете получената смес от глава до пети.

2. Целуната от слънцето дори в града

© iStock

За да запазите златистия блясък на кожата, не използвайте матиращ или плътен фон дьо тен. Вместо това вземете лек бронзиращ гел със сатениращо покритие, който най-добре съответства като цвят на слънчевия ви загар. Или опитайте с летните пудри, нанасяйки ги върху цялото лице, по-интензивно върху скулите. Карамелените бронзанти може да използвате под скулите, за да контурирате. Избягвайте да покривате устните и очите с еднакви цветове. Изберете метализирани нюанси за клепачите, предварително добре хидратирани, а устните оставете в естествения им цвят“, съветва Alexandre Ciancio, гримьор на Laura Mercier.

3. Морският пясък като естествен скраб за косата

© iStock

За почистване: Вземете си морски пясък за града – освен за декорация, може да го използвате и като естествен скраб за коса, за да я почистите от силикони и други химични съставки, каквито има в някои козметични продукти. Втрийте морски пясък, като започнете от скалпа и корените с кръгови масажни движения и продължите по дължината на косата. След това изплакнете.

За блясък: Рецептата на коафьора Patrice Delaroche прави косата по-здрава и блестяща, освен това се справя и с проблема заплетени краища: „Смесете в блендера 1 авокадо, 3 чаени лъжици рициново масло, 1 чаена лъжица сладко бадемово олио, 1 яйчен жълтък и 5 капки сок от лимон. Оставете сместа да престои 30 минути, преди да я нанесете като шампоан на косата.“

За бърза суха фиксация: Направете като Dree Hemingway: затоплете между пръстите малко кокосово олио и втрийте в краищата.

4. Открийте правилните витамини!

Подгответе се за есента с разнообразна и балансирана диета. Подбирайте онези храни, които са богати на протеини, есенциални мастни киселини и най-важното – на витамини Е и В, които подпомагат възстановяването на косата. В5 подобрява състоянието й, особено ако е станала прекалено суха през лятото. Консумирайте повече леща, яйца и черен дроб, а към киноата добавете малко бирена мая.

5. Aloha Aloe!

© iStock

Последвайте примера на ангела на Victoria's Secret Behati Prinsloo, която използва листа от алое вера, нейно собствено производство, и ги налага върху кожата си като естествен източник на хидратация. „Това е най-доброто средство за хидратация, при слънчеви изгаряния, за стягане, детокс и почистване.“

Френският нутриционист Veronique Gabriel препоръчва консумацията на сок от алое вера, който помага и за повишаване на естествените защитни бариери на организма, и за балансиране на теглото.

6. Плувайте в града!

© iStock

По време на ваканцията сте привикнали тялото си към движение с плуване или разходки. Не спирайте! Продължете с плуването в най-близкия открит или закрит басейн поне веднъж седмично. Този спорт изгаря калории, повишава издръжливостта ви и тонизира цялото тяло.

7. И замириса на... ваканция

Някои аромати действат като фото албум, връщайки в съзнанието ви спомените за прекрасните моменти от ваканцията. „Всички сме наясно със силата на ароматерапията и маслата, които имат директен ефект върху психиката ни. Лайка, грейпфрут и роза са добре познати с техните успокояващи и вдъхновяващи свойства, които повдигат настроението. Други ухания ни напомнят за морето. Затова е добре да съхраняваме спомените си и чрез ароматите“, обяснява Arnaud Montet, директор аромати в IFF.

Ароматите, които харесваме за лятото и морето

Назад Напред

Уханието на здравец например ни връща към сърцето на лятото. Маслото от гераниум има ободряващ ефект в пост-ваканционния период.

 

8. Стимулирайте щастието

Времето в офиса наистина се отразява зле на кожата и тена ви. Повишените нива на стрес в комбинация с дългото време пред компютъра имат негативно влияние върху лицевите мускули, които се отпускат. Чрез акупунктура може да стимулирате тези мускули, да тонизирате кожата, да повишите кръвообращението... Релаксирайте около минута, като натискате с пръст точките по извивката на окото, започвайки от носа към външния ъгъл. Направете същото и с челото – в средата му има съсредоточени точки, които чрез акупунктура увеличават производството на серотонин и така се чувстваме по-щастливи. И не забравяйте да се смеете! Както напомня френския психотерапевт Bernard Raquin, смехът стимулира производството на хормона на щастието – ендорфин. „На мускулно ниво смехът е серия от спазми, които действат като масаж, докато на физиологично ниво, смехът е естествен релаксиращ инструмент, който се бори с депресията и пост-ваканционния стрес.“

9. Направете си вана!

© iStock

Задължително с хималайски соли! Богати на минерали, те се абсорбират в тялото през кожата и балансират организма. Вана с хималайски соли по половин час всеки ден помага да намалите нивата на стрес и да гледате по-оптимистично на края на ваканцията.

На шопинг за домашен SPA-ритуал

Назад Напред

10. Превключете на средиземноморски режим

Зехтин, задушена риба, гръцки йогурт без захар и бадеми са идеалните храни за редуциране на теглото след ваканцията. В офиса избирайте менюта, богати на витамин С и D, като салати, домати, ябълки и плодове с бета каротин като манго. Избягвайте захарите, които са една от причините за образуване на целулит. И пийте много вода, разбира се!

В допълнение може да опитате хранителния режим на супермодела Rosie Huntington Whiteley, която залага на сокове и смутита: „С тях най-лесно постигам ежедневния здравословен баланс – признава тя. - Когато си правя зелено смути например, добавям кокосово масло, ленено семе и чия.“

11. Хидратирайте правилно!

За да задържите по-дълго тена си, поддържайте кожата си добре хидратирана. Лесно е, само в 2 стъпки:

Ексфолиране: два пъти седмично с деликатни скрабове. Може да опитате с хамам (турска баня), за да загреете тялото, а след това с ексфолираща ръкавица и черен сапун да отстраните мъртвата кожа. На финала нанесете масло от карите, което дава изключително мек финиш на кожата.

Хидратация: изберете продукти, богати на активни антиоксиданти, като витамин Е и С, които са подходящи за всеки тип кожа и за всяка възраст. Ако ви е останал крем за след слънце, използвайте го – върши чудесна работа, а другата година може да му е изтекъл срокът на годност. Смесете го с няколко капки бронзиращ крем.

Най-добрите продукти за хидратация на лицето

Назад Напред

Френският козметичен експерт Joelle Ciocco препоръчва: „За да направите бронзовия загар по-интензивен, добавете към хидратиращия си крем малко морковено масло. Тъй като има оцветяващи свойства, ще придаде естествен блясък на тена ви и ще го подсили, а съдържанието на бета каротин ще удължи времето, в което ще се радвате на слънчев загар.“

12. Обичайте леглото си

Кристен Стюарт, Дженифър Анистън и всички красиви звезди признават, че номер едно правило за красота в личния им режим е сънят. „Няма правила колко дълго да спите, защото всеки има индивидуални нужди. Но е препоръчително да си лягате по-рано, отколкото по време на ваканцията, защото в града организма ви има повече нужда от сън“, съветва френският специалист по безсъние Dr. Leger.


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България