В бекстейджа на модните ревюта и най-често от подръчни материали са измислени и продукти за коса със странни имена като дъвка, вакса и пудра. Впоследствие тези изобретения се усъвършенстват в лабораториите на големите марки, които балансират формулата и я правят по-безопасна.
Много екстравагантни на пръв поглед продукти са измислени за отрицателно време, под напрежение и без никакви „аксесоари“ като сешоар, преса или маша. Например разтегливата формула на дъвката за коса съдържа микровлакна, които образуват нещо като триизмерна мрежа. Продуктът буквално се вплита в косата, като по този начин я фиксира.
КОИ РЕВОЛЮЦИОННИ ГРИМ ПРОДУКТИ СА СЪЗДАДЕНИ В БЕКСТЕЙДЖА НА МОДНИТЕ РЕВЮТА?
Пудрата е вдъхновена от грим пудрата, но функцията й е друга – да придаде текстура и обем на кичурите. Глината пък, въпреки странното си име, е невидима за очите. Съществуват два варианта – за матов или за бляскав ефект. Първият е за къси коси, които глината може както да разроши, така и да укроти. Вторият е с по-разтеглива консистенция и е по-подходящ за дълги коси, защото премахва статичното електричество, но оставя кичурите подвижни.
Но главният герой е сухият шампоан. От средство за премахване на омазняването в корените на косата, той се прехвърли в категория стайлинг: придава обем и освежава прическата.
Без паника!
През 2014 г. на ревюто на Emporio Armani се случва истинска катастрофа. Идеята била прическите на моделите да приличат на глухарчета. За тази цел в косите им били заплетени толкова много фуркети, че физически не било възможно да ги разплетат преди ревюто. Но Маестрото искал дефилето да започне, независимо от незавършените фризури. И в крайна сметка прическата предизвиква такъв фурор, че поставя начало на нова мода.