Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

10 предложения за по-лек живот

06.12.2017

Да се чувстваме добре е лесно!

10 предложения за по-лек живот
 © iStock

Постоянно искаме от себе си прекалено много – безгрешен професионализъм, идеална фигура, перфектни семейни отношения... Чудесно, но натискът, на който сами се подлагаме, постепенно става деспот, който решава всичко в живота ни вместо нас. А има как да му се изплъзнем! 

Включваме в дневния ред моменти на бездействие

Свикнали сме да мислим, че щастието се състои в постоянната активност и доказване на себе си, в добрата оценка на другите за това, което вършим. Психолозите обаче ни съветват поне веднъж дневно да спрем всичко и да се отдадем на „прочистване на съзнанието” чрез бездействие, което може да се изрази и в гледане на телевизия, шляене по улиците или най-обикновено просване на канапето. Когато планирате деня си, вмъкнете в програмата такива „дупки”, за които не предвиждате абсолютно нищо. Те са много необходими за подреждане на мислите и изхвърляне на излишното, за отдалечаване от емоциите и намиране на вдъхновение. Всеки път, когато вниманието ни не е съсредоточено върху определена задача, се създава специфична мрежа от неврони, която играе важна роля в самопознанието и креативността.

Най-добрият спорт за вашата зодия

Назад Напред

Оставяме тялото да живее в своя естествен ритъм

Много от съвременните хора са постоянно вгледани в организма си и го следят отблизо, като прилагат различни мерителни системи. Кръвно налягане, брой направени крачки, обиколка на талията, сърдечен ритъм – всички показатели трябва да са в нормата и за тази цел спортуваме и гладуваме. Спортът е прекрасно нещо, правилното хранене е необходимост, но веднъж постигнали очакваните резултати, трябва да се успокоим. Повече доверие в тялото означава да го оставим да живее в собствения си ритъм и да не го санкционираме, ако „диша” в рамките на плюс/минус 2 килограма. Освен това то невинаги е готово за високи спортни постижения и подсказва кога какви усилия са възможни.

Ритуалите на тибетските лами

Назад Напред

Преставаме да броим калориите

Броенето на калориите може да отрови удоволствието от храната. Забравяме за вкуса, аромата и красотата на продуктите, важно е само колко енергия ни дават. Голяма грешка! С този подход рискуваме да навлезем в постоянна тревожност, да започнем да се храним машинално, без да обръщаме внимание на естествения апетит. Тялото знае кога има нужда от храна и се опитва да подаде сигнали, в които е по-добре да се вслушваме.

6-те най-добри НЕдиетични дестинации

Назад Напред

Използваме почивните дни, за да опознаем себе си по-добре

Когато не сме под диктата на задълженията, можем по-ясно да усетим собствения си ритъм. Използвайте почивните дни и кратките ваканции, за да пътувате – но не е необходимо да отидете далече, достатъчно е просто да смените обстановката. Ако винаги през уикендите сте си вкъщи, рискувате да ги прекарвате в стила на работната седмица. Дайте си възможност да видите нови пейзажи, да изживеете непознати моменти, които ще ви „събудят” и разкрият пред самите вас.

Осем от най-красивите места в света

Назад Напред

Приемаме, че имаме право на грешки

Като поставяте летвата прекалено високо, се излагате на опасност от стрес, разочарования и умора. Всичко може да става по-бавно, без от това да страда качеството. Допуснали сте грешка? Не се саморазрушавайте с критики, а поразговаряйте със себе си и си дайте реалистична представа за способностите си.


7 ГРЕШКИ В БИЗНЕС ПЛАНА ВИ


Спим, когато ни се спи

Най-често даваният съвет за добър сън е да лягаме и ставаме в едни и същи часове. Може обаче тялото да иска друго! Когато то подсказва, че има нужда от сън, значи това му е необходимо. Не бъдете прекалено твърди в дневния си режим и си позволявайте здравословни отклонения. За да не ви смаже умората през работния ден, една мини следобедна почивка от 10 минути може да се окаже спасителна. Ако не можете да напуснете офиса, седнете удобно, наведете назад облегалката на стола, затворете очи и дишайте дълбоко. Мислете само за усещанията на тялото си.

За по-добър сън избягвайте...

Назад Напред

Забавляваме се без чувство на вина

Човек е много по-ефикасен в дейностите си, когато е в добро настроение, защото то му дава енергия и оптимизъм. Забавлявайте се, когато това е възможно, без да се натоварвате с излишни притеснения дали не сте смешни в очите на другите или пък дали трябва да си позволявате такова „губене на време”. Всички хора имат нужда от смях, удоволствия и игри за разтоварване от напрежението и стреса. Много от нас обаче приемат прекалено сериозно ролята си на пораснали и отговорни хора, като смятат, че тя изключва веселието, и решават, че са прекалено стари за такива „глупости”. Добре е да се знае, че няма по-добър стимул за мозъка от забавлението – танци, спорт на открито, игри на карти или домино. Важното е да правите това, което ви харесва!

Перфектното парти в 10 стъпки

Назад Напред

Осмеляваме се да покажем несъвършенствата си

Желанието да изглеждаме пред другите винаги в перфектна форма изисква огромна енергия. В същото време показването на недостатъците не води до разочарования, въпреки че това са най-честите ни опасения. Ние сме хора и е нормално всеки от нас да има определени лимити. Като ги приемаме спокойно, доказваме и на другите, и на себе си, че сме зрели същества с добро самочувствие. Имаме право да харесваме живота си въпреки несъвършенствата си.


Можем ли да се НАУЧИМ НА ЛЮБОВ към тялото си?


Учим се да не контролираме всичко

Това не означава да изоставяме целите си, а да си дадем възможност да погледнем на ситуацията от друг ъгъл, което би ни освободило за нов подход. Постоянният контрол е изтощителен и обсебващ. Търсете начини да се откъсвате от всичко, което ви прави затворници на една идея. Когато усетите, че тревогата дали владеете нещата отново ви обхване, се съсредоточете върху дишането си и си представете, че с всяко издишване изхвърляте от съзнанието си токсичните мисли, а с всяко вдишване вкарвате в него енергия, радост и доверие в себе си. Намерете си крилати фрази, които внушават мъдрост и спокойствие, и направете така, че да ги виждате изписани в пространството около вас. Пробвайте и друго – напишете писмо, в което да изразите гнева и несъгласието си, после го скъсайте и го хвърлете в кошчето за боклук. Ефектът е поразителен!

15 ценни урока за оптимизъм

Назад Напред

Решаваме да не се сравняваме с другите

Стремежът да сме винаги по-способни, по-щастливи, по-богати от другите е най-сигурният начин да минем встрани от живота си, без да успеем да му се насладим. Стресът и разочарованията са неизбежни, когато все гледаме в чуждия двор, защото е невъзможно непрестанно да превъзхождаме всички останали във всички области на живота. Като се сравняваме с другите, постепенно ние ставаме зависими от тях и забравяме кои сме. 

 


7 НАЧИНА ДА ПРЕСТАНЕТЕ ДА СЕ СРАВНЯВАТЕ С ДРУГИТЕ


 


В новия брой

Кийра Чаплин на корицата на декемврийския брой на сп. ELLE