С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

12 стъпки към истинското щастие

Мария Георгиева • 29.05.2017

Извървяваме ги заедно със световноизвестната психоложка Лучия Джованини, която идва на 27 юни в София, за да ни покаже как да освободим живота си и да се научим да бъдем щастливи

Има много какво да научим от Лучия Джованини за пътя към истинското щастие.
Има много какво да научим от Лучия Джованини за пътя към истинското щастие.  © iStock

Най-голямото щастие е да извървим пътя до самото щастие! Което понякога се случва, без да знаем как, но друг път дълго търсим верния път. За тези трудни моменти можем да вземем назаем успешните техники за самоусъвършенстване на Лучия Джованини. Световно признат експерт по консултативна психология, невролингвистично програмиране и невросемантика и автор на бестселърите „Толкова различен живот“, „Освободи живота си“ и „Заслужавам най-доброто“, тя ни изброява няколко стъпки по пътя към истинското щастие:

Лучия Джованини
Лучия Джованини

1. Съсредоточете се върху силните страни и таланти си

Колко често се съсредоточаваме върху онова, което не върви, върху нашите недостатъци? Обърнете погледа си към силните страни и вашите способности. Някои са скрити, други по-явни, но докато ги откривате и започвате да прилагате в ежедневието си, ще изпитате удовлетворение и удоволствие.

Ключов въпрос: Кои са моите таланти? Какво умея да правя добре? Какво обичам да правя?

2. Водете здравословен живот

Достатъчно сън, движение и физически упражнения, внимателен избор на хранителни продукти, напитки и всичко, което консумирате. Обществото постоянно ни отдалечава от този житейски аспект, ускоряваме ритъма на действие, съсредоточени върху “успеха”, за сметка на психо-физическото равновесие.

Ключов въпрос: как да живея по-здравословно?

3. Трупайте нови знания

Стремежът към нови знания е друг значим аспект, но често подценяван. Любопитството при научаването на нови неща мотивира и вдъхновява. Дава също много енергия и помага да разгърнем творческите си способности. Харесвам много фразата на Сократ: “Знам, че нищо не знам”. Напомня ми винаги колко много има за изучаване и конфронтация. Всеки ден получавам възможности за израстване.

Ключов въпрос: какво ново мога да науча днес?

4. Намерете емоционален мир

Намерете емоционален мир!
Намерете емоционален мир! © iStock

Да съумеем да управляваме емоциите е съществена крачка към щастието. Както преподаваме в курсовете BlessYou, важно е да създаваме положителни емоции и в същото време да разберем как да третираме “негативни” или дисфункционални душевни състояния. Понякога е необходимо да преминем през лечението на аспекти от миналото, прошката и да работим върху токсични емоции като срам или чувство на вина. В други случаи, за да възвърнем вътрешното спокойствие, е необходимо да се освободим от миналото.

Ключов въпрос: от какво има нужда да се освободя?

Е-книгите на Лучия Джованини и курсовете BlessYou, които може да свалите безплатно, са в сайта www.tuttaunaltravita.itи www.mimeritoilmeglio.it.

5. Развийте личната си власт

Уилиам Ърнест Хенли казва: “Аз съм създателят на съдбата си, аз съм капитанът на душата си!”

Запомнете това утвърждение. Ще ви помогне да разберете, че независимо от външните обстоятелства, вие сте винаги в състояние да управлявате житейските си реакции и поведение. Доверието в себе си и в собствените способности е много важно. Поставяте си цел, която заслужава да бъде постигната. Всеки един от нас има нужда да бъде самостоятелен и независим в реализирането на мечтите си. Личната власт разширява хоризонтите, започвате да излизате с лекота от комфортната си зона и да живеете според собствения си потенциал.

Ключов въпрос: по какъв начин мога да използвам личната си власт?

6. Създавайте здрави връзки

Без здравите връзки животът е безрезултатен.
Без здравите връзки животът е безрезултатен. © iStock

Човек има нужда да контактува с другите. Ние сме социални. За едно правилно развитие и създаване на здрави взаимоотношения е нужно да притежаваме честност, уважение, емпатия, алтруизъм, съчувствие, доверие, да сме личности със здрав морал, които държат на думата си.

Ключов въпрос: как мога да внеса повече любов, честност, уважение, емпатия в моите връзки?

7. Разгърнете духовността си

Чрез духовността си ще осъзнаете взаимовръзката и единството в живота. Това, от своя страна, ще ви помогне да развивате съчувствие и емпатия във взаимоотношенията си, ще осъзнавате все по-ясно как да подобрите себе си и света около вас. Аз лично използвам различни методи за връзка с духовното, както обяснявам в книгата си “Толкова различен живот” и мога да ги препоръчам като ефикасни и лесни в същото време, дишането, природата, медитацията, молитвата, лабиринта, нестинарството. Разбира се, има и други начини за връзка с висшите сили. Защо да не пробвате да намерите вашите?

Ключов въпрос: какво мога да направя днес, за да изпитам по-силна любов, мир, духовна връзка?

8. Дишайте!

Научете се да дишате дълбоко.
Научете се да дишате дълбоко. © iStock

Първата реакция, когато сме стресирани или изправени пред заплаха е да спрем да дишаме. А всъщност едно пълно и дълбоко дишане ни носи мигновено благосъстояние, прави стимулиращ масаж на вътрешните органи и коремните мускули, оказва се отлично решение в много случаи на свръхнапрежение и тревожност. Научете се да дишате дълбоко. Тренировка: от време на време в рамките на деня, обърнете внимание на дишането си - направете 5 дълбоки вдишвания и издишвания (още по-добре 10). Бъдете релаксирани, не е нужно да се напрягате. Представете си вашия гръден кош като акордеон - при вдишване се разгръща, при издишване се затваря. Дишайте с бавен ритъм за релаксиране, с бърз - за зареждане. Ако душевното ви състояние е неприятно (тъга, тревожност, неудобство, нервност, безпокойство), издишвате, като си представяте, че моментните усещанията ви напускат и вдишвате въздух наситен с радост, спокойствие, мир и релакс.

Ключов въпрос: как дишам?

9. Престанете да считате проблемите за перманентни

Мислили ли сте някога за даден проблем като за вечен? Казвали ли сте, че ситуацията е безизходна, а в последствие сте открили съществуващи решения? Тайната да избегнете клопката на негативните душевни състояния, е да си напомняте, че са преходни, че след бурята изгрява слънце. Тренировка: изолирайте проблема с ясното съзнание, че е само “това нещо”, само сега, само тук. В тежки моменти повтаряйте: "Аз съм много повече от моите проблеми, аз съм много повече от моите емоции".

Ключов въпрос: при даден проблем по какъв начин преувеличавам и правя перманентен този проблем?

10. Тетрадката на благодарността

Колко често забелязваме щастието в ежедневието? Водете си тетрадка за благодарности: вечер, преди лягане пишете поне 5 неща, за които сте благодарни. Достатъчни са 2-3 минути, но ефектът е различен.

Ключов въпрос: за какво съм благодарен днес?

11. Разширете зоната си на комфорт

Понякога животът ни задължава да променим навиците си и това води до стрес. Заинатяваме се да живеем в познатото, защото се чувстваме на сигурно място. Нашата зона на комфорт. Както обяснявам в книгата „Заслужавам най-доброто“, самата дефиниция “зона на комфорт” е парадокс. Все още трябва да срещна някого, наистина щастлив в собствената си комфортна зона – включваме автопилота и продължаваме да правим същите неща със същите резултати. Но ако желаем резултати, трябва да правим нови неща. Вместо да се оковаваме в старите навици, нека използваме всеки нов ден и да излизаме от “зоната си на комфорт”, да правим нови неща. Като начало може да тренираме с малки символични жестове, например да изключим автопилота.

Ключов въпрос: какво ново и различно мога да направя днес? Как да изляза от зоната си на комфорт?

12. Движете се

Много научни изследвания са довели до едно и също заключение: физическото упражнение укрепва имунната система и предпазва от кризи на тревожност, и страхови неврози. Плуване, джогинг, ходене с бързо темпо, практикувани редовно от двайсет до трийсет минути, три пъти седмично поне, правят чудеса и за доброто настроение!

Ключов въпрос: Какво физическо движение направих днес? Как мога да се движа повече?

Ако искате да научите още успешни техники, за да се чувствате наистина щастливи, включете се в първия практически уъркшоп „Изцяло нов живот“ на Лучия Джованини в България! Той се организира от Ellinor's House и ще се състои на 27 юни в хотел „Маринела“ в София.

Изцяло нов живот“ е преживяване с практически упражнения по себепознаване, които помагат да излезем от капана на собствените стереотипи – онези, които ни подтикват към пагубни модели на поведение. С помощта на техниките, които Лучия Джованини е разработила на базата на практическия си опит, ще се научим да разпознавате клопките по пътя към щастието. Обученията на Лучия Джованини са помогнали на много хора да извървят дългия път към промяната в себе си.

Още за себепознаването и щастието на: http://lucia-giovannini.blogspot.bg/

Регистрации за участие може да бъдат направени онлайн през платформата sabitie.bg или на място в Ellinor`s House (София, ул. „Цар Асен“ 33). Билети за събитието на sabitie.bg


 


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE