С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

8 лесни начина да се успокоите бързо

Люба Вангелова • 21.02.2017

Когато сте под стрес и трудно овладявате емоциите си, вижте какво да направите

8 лесни начина да се успокоите бързо
 © iStock

Чувствителните хора лесно се възбуждат и след това дълго не могат да намерят покой. Много техники за релаксация не дават бърз резултат, но има 8 упражнения, които са лесни, ефективни и оперативни. Може да ги правите у дома, на работа или докато се разхождате.

Масажирайте ръцете си

Хората под стрес често свиват юмруци и стискат ръцете си. Нашето тяло само подсказва как да му влияем. Масажирайте дланите си с леки движения в областта на мускулите – така ще премахнете напрежението и ще усещате тялото си по-добре.

Затворете очи

80% от сензорната стимулация идва от очите. Затваряйки ги за известно време, даваме възможност на мозъка да почине. От това се нуждаят особено хората с висока чувствителност. Важното е понякога не толкова да спите, колкото да лежите в л;еглото със затворени очи. Това отпуска нервната система.

Издишайте

Това е най-простото упражнение, което помага да се справите с възбудата. Поемете си дъх и бройте до пет, след това издишайте, пак докато броите до 5. Вдишването и издишването трябва да са шумни, за да достигнат по-лесно до съзнанието ви. Така по-бързо ще почувствате облекчението.

Прегърнете се

Десетсекундна прегръдка намалява риска от заболявания на сърцето, намалява стреса, умората и укрепва имунната система. Ако наблизо няма никой, прегърнете се сами. Задачата на това упражнение е да върнете естественото си усещане за тялото. Спомнете си къде си какви са формите му, теглото му, положението му в пространството, дайте на вестибуларния апарат сигнал: „Всичко е наред, може да се отпуснеш!“

Движете се по стената

Опрете се в стената, натиснете тялото си и го задръжте в продължение на 10-15 секунди. Това упражнение помага да снемете излишното напрежение и, както и при предишното, да усетите тялото си. Когато пренасяте тежестта на тялото си върху твърда повърхност и усещате силата на гравитациятaа, нервната ви система възстановява контрола над тялото. На подсъзнателно ниво усещате стабилност.

Заемете поза „Супермен“

Легнете по корем и протегнете напред ръце – фиксирайте в това положение тялото. Останате в тази поза за 10 секунди. Това е отлично упражнение, когато усещате безпокойство, тревога или просто прекалена възбуда.

Разтърсете се

Стресът е разтърсване за организма. НО да се разтърсите е дин чудесен анчин да борите стреса. Използват го дори животните. Например след като се спасят от лапите на хищника, антилопите се изтръскват. Може да го усетите по себе си. Разтърсете краката си, ръцете си... Веднага ще почувствате облекчение.

Надуйте въображаем балон

Вдишайте за около 5 секунди и издишайте пак за около 5 секунди. Надувайте въображаем балон – внимавайте да не го спукате. Това упражнение помага за възстановяване ритъма на дишане.

9 въпроса, които ще ви поведат към новия живот

Назад Напред


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE