С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се справим със следотпускарската депресия? Кратък наръчник

23.07.2019

Как да преборим следотпускарския синдром?

Как да се справим със следотпускарската депресия? Кратък наръчник
 © istock

За някои от нас лятната отпуска вече е минало. При мисълта, че следващата голяма ваканция ще бъде след година, настроението ни може сериозно да пострада. Но има начини да не допуснем това.

Погрижете се за добрия сън

  • Лягайте и ставайте в едни и същи часове всеки ден.
  • Осигурявайте си спокойна атмосфера вечер преди лягане – без тревожни новини по телевизията, силна музика, разговори за пари и други изнервящи неща.
  • А защо да не промените малко спалнята и да я направите по-уютна и успокояваща?
  • Проветрявайте често – чистият въздух влияе добре на заспиването.
  • Използвайте уикендите, за да поспите и в следобедните часове.
  • По възможност нагласете така работния си режим, че да ви остава малко време само за вас.

КАК МАЛКАТА СПАЛНЯ МОЖЕ ДА ИЗГЛЕЖДА ПО-ГОЛЯМА


Още е лято, възползвайте се от слънцето

  • В края на седмицата не оставайте в града, а се разходете сред природата.
  • През работния ден използвайте обедната почивка, за да походите навън.
  • Планирайте пикник с приятели – това забравено удоволствие отново е на мода.
  • Карайте колело винаги, когато ви е възможно, в компанията на приятели, със семейството или сами. Спазвайте правилата за сигурност.

3 МИТА ЗА ПАНИК АТАКИТЕ И КАКВА Е РЕАЛНОСТТА ЗАД ТЯХ


Спортувайте

  • Изберете спорт, който можете да практикувате редовно – поне два пъти седмично.
  • Използвайте всички възможности за движение – качване по стълби, ходене пеша из града, работа в градината.
  • Ограничете съзнателно времето, което прекарвате пред телевизора и компютъра.

Следете културните събития

  • Не се връщайте в схемата "работа-транспорт-телевизия". Има много културни събития, които могат да поддържат интелектуалната ви форма в будно състояние.
  • Бъдете любопитни, осведомявайте се за това, което става в града.
  • Посещавайте летните музикални спектакли на открито заедно с цялото семейство.

ЗА ЗАЕШКАТА ДУШКА И ИЗХОДА ОТ НЕЯ


Поддържайте доброто настроение

  • Не забравяйте чувството си за хумор, гледайте весели комедии и спектакли.
  • Във всяка ситуация има нещо положително – упражнявайте се да виждате първо него.
  • Някои хора се раждат оптимисти, но и всички останали могат да станат такива. Всяка вечер си записвайте всички хубави неща, които са ви се случили през деня. Постепенно този процес ще се автоматизира и ще се чувствате много по-добре.
  • Четете книги за щастието – какво е то, как се постига, как се поддържа.
  • Преборвайте стреса с йога, медитация и  релаксация.

7 СРЕДСТВА ЗА ДОБРО НАСТРОЕНИЕ ОТ СУТРИНТА


Хранете се разумно

  • Два пъти на ден яжте плодове във всякакви форми – сурови, печени, на сокове.
  • На обяд консумирайте голямо количество зеленчуци и малко месо.
  • Разнообразявайте плодовете и зеленчуците.
  • Включете пълнозърнестите храни.
  • Яжте риба два-три пъти седмично.
  • Ограничете маслото, използвайте зехтин и рапично олио.
  • Следете теглото си – ако забележите, че излишните ви килограми са вече два, вземете мерки да не стават повече.

12 идеи да елиминираме стреса

Назад Напред


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България