Преминете към основното съдържание

Какво е това FOMO и защо милениалите страдаме от него?

Две генерации в две крайности.
FOMO - cтрахът то това да изпуснеш събитие
FOMO - cтрахът то това да изпуснеш събитие © iStock

В последния един месец успях да посетя цели три партита посветени на не особено далечните 90те години на ХХ век.

Носталгия, казвам си аз, докато си навличам дънковото яке и си дооправям цветните фибички в косата.

И си е вярно!

Бритни, Джъстин, Спайс Гърлс, Аква – все изпълнители, чиито песни знаем наизуст и чийто заразяващ поп ни връща във времето, когато МTV беше емблема на музикалната култура.

Стигаме до клуба и заварваме сбирка на милениалите, които искрено се радват на всяко следващо парче.

Всъщност, милениалите са главните посетители на партитата организирани в големите градове.

Какво прави по-младата генерация тогава?

Къде са онези диви тийнове, които тайно от родителите си намират начин да се вмъкнат нелегално в заведение? И не, причините не са по-строгите закони. Законите са си закони, и те винаги са били нарушавани от редица щури духом хлапета.

Различното тук е начинът на мислене между двете поколения.

Доказано е, че Генерация Y (родените между 1980-1998) страда от така нареченото FOMO - съкратено от Fear Of Missing Out, което представлява страхът да порпуснеш случващото се.

Милениалите са точно тези, към които са отправени маркетинговите призиви „Не е за изпускане!“. Това са тези хора, които въпреки, че са изморени от дългата седмица, диванът в хола, не е удовлетворяващ избор, защото в другия край на града ще се провежда мега-гига-хипер-яко парти, на което ще присъства целия свят. Или поне онази част, която те познават.

Това е то, въпросното FOMO, което пълни стотици родни заведения.

Обратното на това милениалско явление се нарича – JOMO (Joy Of Missing Out) – удоволствието да пропуснеш.

© iStock, Милениалите водят по-активен социален живот

Ето заради това младото поколение го виждаме рядко по време на актуалните събития.

Страдащите от FOMO ще се побъркат, ако скролвайки из нюзфийда си попаднат снимки и хаштагове #FridayNight, #Blessed, #YOLO, докато на Генерация Z (родените след 1999) им е дори удобно, че могат да проследят купона лайв в нета, едновременно с това избирайки си кой пореден сериал да подхванат тази вечер.

JOMO поколението е много по-целенасочено и предпочита да изразходва времето и енергията си за по-големи и значими събития. Това са предимно фестивали, концерти, професионални трейнинги и кариерни събития. 

Разтегливо е понятието - "Загуба на време!"

За милениалите това е липсата на динамика в живота. Стоенето цял уикенд по пижама вкъщи за тях е убийствено и невъзможно.

За Генерация Z това е излишното натоварване през седмицата, а стоенето цял уикенд по пижама вкъщи за тях си е цяла философия.

 

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser