В последния един месец успях да посетя цели три партита посветени на не особено далечните 90те години на ХХ век.
Носталгия, казвам си аз, докато си навличам дънковото яке и си дооправям цветните фибички в косата.
И си е вярно!
Бритни, Джъстин, Спайс Гърлс, Аква – все изпълнители, чиито песни знаем наизуст и чийто заразяващ поп ни връща във времето, когато МTV беше емблема на музикалната култура.
Стигаме до клуба и заварваме сбирка на милениалите, които искрено се радват на всяко следващо парче.
Всъщност, милениалите са главните посетители на партитата организирани в големите градове.
Какво прави по-младата генерация тогава?
Къде са онези диви тийнове, които тайно от родителите си намират начин да се вмъкнат нелегално в заведение? И не, причините не са по-строгите закони. Законите са си закони, и те винаги са били нарушавани от редица щури духом хлапета.
Различното тук е начинът на мислене между двете поколения.
Доказано е, че Генерация Y (родените между 1980-1998) страда от така нареченото FOMO - съкратено от Fear Of Missing Out, което представлява страхът да порпуснеш случващото се.
Милениалите са точно тези, към които са отправени маркетинговите призиви „Не е за изпускане!“. Това са тези хора, които въпреки, че са изморени от дългата седмица, диванът в хола, не е удовлетворяващ избор, защото в другия край на града ще се провежда мега-гига-хипер-яко парти, на което ще присъства целия свят. Или поне онази част, която те познават.
Това е то, въпросното FOMO, което пълни стотици родни заведения.
Обратното на това милениалско явление се нарича – JOMO (Joy Of Missing Out) – удоволствието да пропуснеш.
Ето заради това младото поколение го виждаме рядко по време на актуалните събития.
Страдащите от FOMO ще се побъркат, ако скролвайки из нюзфийда си попаднат снимки и хаштагове #FridayNight, #Blessed, #YOLO, докато на Генерация Z (родените след 1999) им е дори удобно, че могат да проследят купона лайв в нета, едновременно с това избирайки си кой пореден сериал да подхванат тази вечер.
JOMO поколението е много по-целенасочено и предпочита да изразходва времето и енергията си за по-големи и значими събития. Това са предимно фестивали, концерти, професионални трейнинги и кариерни събития.
Разтегливо е понятието - "Загуба на време!"
За милениалите това е липсата на динамика в живота. Стоенето цял уикенд по пижама вкъщи за тях е убийствено и невъзможно.
За Генерация Z това е излишното натоварване през седмицата, а стоенето цял уикенд по пижама вкъщи за тях си е цяла философия.