С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

От модата и сексуалността до кариерата: правилата са, за да бъдат нарушавани!

Мария Георгиева • 27.12.2018

Как поколението Z търси новия унисекс модел на живот

От модата и сексуалността до кариерата: правилата са, за да бъдат нарушавани!
 © ImaxTree

Ако новото поколение се опитва да ни научи на нещо, то е да живеем без разделение и без предразсъдъци. „Правилата са, за да бъдат нарушавани“ е мотото, което води към промяна родените през новото хилядолетие. От модата и сексуалността до начина на живот като цяло.

Благодарение на еволюцията в технологиите, както и в мисленето на поколението Z, тези деца ни насърчават да скъсаме рестриктивните етикети и да приемем живота около нас такъв, какъвто е.

МОДАТА

Тя винаги е била огледало на обществените промени. Нали знаете, че по време на големи финансови кризи, дължината на полите рязко се скъсява? Учените са обяснявали тенденцията неведнъж.

Днес модата отразява промените в мисленето на поколението Z. Двуполовият модел все по-често бива заобикалян на Седмиците на модата. От февруари тази година в Ню Йорк дори има нова категория: „unisex / non-binary“.

През последното десетилетие много от модните марки се отказаха да представят отделно колекции за жени и мъже и сляха ревютата си в едно. Сред първите бяха Jean Paul Gaultier и Alexander McQueen, следвани днес от Gucci, Burberry, J.W.Anderson, A.P.C., Balenciaga... И не, не го правят, за да пестят от ревюта, защото бюджетите им са достатъчно разточителни, че да могат да си позволят всеки месец дефилета.

© ImaxTree

Повечето от тези марки не просто обединяват ревютата си, те се опитват да променят цялостната си концепция и да обединят колекциите си в едно – от двуполово разделение към унисекс дрехи и аксесоари. Вижте Gucci! Няма мъжки и дамски модели, всичко е унисекс – от очилата през дрехите до бельото и обувките.

Това, което можем да очакваме занапред, е с всяка следваща модна седмица да виждаме повече и повече неутрални по пол колекции. И не говорим само за андрогинен стил – този, който познаваме от последното десетилетие, а за мода, която преодолява правилата и слага край на половите различия.

34 добри идеи за унисекс бижута от Седмиците на модата

Назад Напред

СЕКСУАЛНОСТТА

От Кара Делевин до Кристен Стюарт и Джанел Мона – сексуалната ориентация на известните става все по-гъвкава и променлива. Дали е отскоро или просто през последните години те намериха смелост да оповестят публично в медиите разширяването на сексуалния си спектър, не е ясно. За разлика от края на миналия век, когато етикетите се ограничаваха до хомосексуални (гейове и лесбийки) и бисексуални, днес повечето се самоопределят като LGBTQ +, което включва пансексуални, омнисексуални, полисексуални и др. Оксфордският речник дори добави терминът „gender-fluid” през 2017 г., което отразява нарастващото признаване и приемане на хората, идентифициращи себе си извън традиционния двуполов модел.

Карето, запазената марка на Burberry, в последната колекция на британската модна къща „приюти“ дъгата като символ на хомосексуалните и трансджендър
Карето, запазената марка на Burberry, в последната колекция на британската модна къща „приюти“ дъгата като символ на хомосексуалните и трансджендър © ImaxTree

Поколението Z не отрича привличането между мъже и жени, но дава ясен знак да разберем, че не полът е от значение в случая, а човекът, независимо от неговата сексуална ориентация и принадлежност.

ГЪВКАВИЯТ МОДЕЛ

Децата на новото време упорито вървят срещу стереотипите не само в модата и сексуалността, но и в живота като цяло. За тях принадлежностите (полова, професионална, национална, религиозна...) са отживелица. Те търсят нов, гъвкав модел на живот, който не ги натоварва с излишни правила, а напротив – опростява ежедневието им.

Децата на новото време упорито вървят срещу стереотипите
Децата на новото време упорито вървят срещу стереотипите © ImaxTree

Проучванията показват, че хората на възраст между 16 и 24 години в повечето европейски държави искат да избягат от уседналия живот в големите градове и нямат нагласи за професионална кариера с работно време на бюро. За разлика от поколението, израснало през 70-те и 80-те години на миналия век, чиято основна амбиция беше стабилна кариера, собствен дом и семейство, сега техните наследници предпочитат да живеят и работят в движение. Бързоразвиващите се технологии поне са на тяхна страна. Днес е много по-лесно да счупиш веригите и да не си прикован на бюро и пак да вършиш същата работа от всяка точка на света.

П.П. Този текст е писан на телефон на 1300 км от редакцията на ELLE България.

Аромати, които можете да споделяте с любимия

Назад Напред


В новия брой

Майли Сайръс на корицата на новия брой на ELLE