С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Пътеводител на истинския отпускар

Мария Георгиева • 11.08.2018

Шест малки неща, които носят най-голяма наслада по време на ваканцията

Пътеводител на истинския отпускар
 © iStock

1

Смейте се!

Доказано е, че смехът е най-добрата анти-стрес терапия. Причината е, че хората, които се смеят, имат по-ниски нива на кортизол, който пък се увеличава с излагането на стрес.

2

Яжте шоколад!

Каквото било с диетите, било е преди почивката. Това не значи да преяждате, но поне тормозете мозъка и тялото си с режим, който не ви е привичен. Още повече, че 40 г черен шоколад на ден помагат да се справите с напрежението, както сочат изследвания. Шоколадът спомага за отделянето на химически съединения, т.нар. бета ендорфини или хормони на щастието.

3

Целувайте се!

Целувките освобождават в организма окситоцин, който намалява нивата на стресовия хормон кортизол. Това се твърди в проучване на Американската асоциация за развитие на науките.

© iStock

4

Дишайте дълбоко!

Някои дихателни техники намаляват безпокойството, депресията и умората. Особено полезно за нервната система е съзнателното дълбоко дишане, което повишава кръвообращението, снабдява клетките и най-вече мозъка с повече кислород, отключва енергийните резерви... Затова по време на почивка йогата е не просто препоръчителна, а задължителна – йога техниките подобряват концентрацията, намаляват раздразнителността и зареждат с оптимизъм.

5

Вземете си дъвки!

Счита се за невъзпитано, особено на среща в офиса, но по време на ваканцията, когато сте в хотелската стая например, няма нищо лошо в това да дъвчете дъвка. Даже е препоръчително! Доказано е, че дъвченето на дъвка помага за подобряване на концентрацията и намаляване на стреса, защото понижава нивата на кортизол в слюнката.

6

Научете нещо ново!

Ако обичате приключенията, потърсете нов източник на адреналин. Скочете с бънджи или с парашут. Или просто опитайте нещо различно. Дори и формули с Менделеевата таблица стават, ако това ви доставя удоволствие. Психолозите твърдят, че научаването на нещо ново е чудесен стимул за мозъка.

Август, остани завинаги

Назад Напред


В новия брой

Корицата на новия брой на сп. ELLE